Musik vi lyssnar på

Celebration Day. Stäng tråden.

Nä.

Den här konserten är bland det bästa jag någonsin har sett.

1 gillning

Dags för major i golf. Då taggar vi med lite “Good old Ludwig van” igen.

1 gillning

Jag såg det där live 1985, ett minne för livet.

1 gillning

Till Puttarens ära apropå helgdagen.

Eurovision-final i morgon. Här är tävlingens 5 bästa låtar genom tiderna.

Ren glädje

Vilken jävla power

Suggestivt som fan

Det är nåt visst med italienska ändå.

Förstås!

Jag minns att jag för ett par år sen, kanske sju, fick tag på en ljudinspelning på något format, av finalen i Melodifestivalen där Abba vann, och att jag lyssnade igenom den. Och slogs av vilka helt suveräna melodier i stort sett alla bidrag hade, jämfört med de jag hörde på senare år, så länge barnen bodde hemma ville dottern kolla. Jag skulle bli förvånad om melodikvaliteten höjts i någon särskild omfattning. Nu är det annat än melodi som räknas. I melodifestivalen.

Storbritannien har en rätt bra trudelutt i år om man vill ha melodi.

Låt vara att dom stulit en del harmonier från Vengaboys gamla Shalala lala…

Då kontrar jag med

Ren glädje

Sockersött o ljuvligt

.. och så avslutar vi med den bästa - kungen av Eurovision.

Egon

Nicole kommer högt även hos mig. Dom andra två knappast ens topp 25 :slight_smile:

Det är ju så med musik.. en del tycker ganska ok för det mesta… men sen finns det andra som bara vet. :smiling_face_with_three_hearts:

Egon

O lite mer eurovision. Inte lika bra live .. men satans catchig

Egon

Ett par med riktigt väl hopskruvade melodier imho

Fruktansvärd text, inte innehåll, men det passar i versmåttet bara snäppet bättre än Hellströms. Men melodin flyter fint, skönt, och inte banalt.

Också en menlös text, men melodin flyter som en rinnande vatten. Från vers, in i refräng, tillbaka i vers.

1 gillning

Oj helt glömt av dem helt, har gått en del år sedans sista snurret på skivtallriken..

Gene Krupa och Harry James i vid 0:35, där sitter varenda not och takt som en spik i en kista.

Ikväll blir det lyssnande på konsert med Markus Räsänen, dragspelare med i princip all typ av musik på repertoaren. Såväl Jazz som Blues blir lite oväntat väldigt bra med en duktig dragspelare.

Oklart vilken typ av musik det blir idag. Markus, en pianist och en kör är kvällens uppställning med namnet “Local Vocals med Markus”

Ett smakprov hur det kan låta när Markus leker med en kompis