Musik vi lyssnar på

Eget. Språkparsern hos mig kastar en exception när ordet egna används där. Hur SAOL ser på saken vet jag inte.
:wink:

Dialekt. En Stockholmare säger eeegna

1 gillning

Sen är det så här

Hans eget original

Hans egna fina original

Om vi ska vara såna.

Till en hårt arbetande @AlbertS

2 gillningar

Man kan aldrig få nog av “Affe”.

Lite Broder Daniel kan vi också bjuda på. Det här går rakt in i hjärtat på mig.

1 gillning

Vi brassar på med bra musik.

Dagens sista (tror jag) får bli den här versionen av mästerkompositörens, Benny Andersson, praktverk.

1 gillning

Det bidrar väl att man är infödd och inbiten 08. Men fy djävulen vad det här berör.

1 gillning

Choo-Choo ch’boogie var min favorit i en forntid då jag hade leder för sånt som jitter. Musik jag uppskattar och brukade lyssna mycket på. Av någon anledning inte nuförtiden.

Sammetsröst på Carl Jackson!

Verkligen!
Får mig att ställa en fråga - tror det kanske är bra att den är flummig - känns det här närmast Kamala Harris eller Donald Trump? Lätt svara ”ingetdera”.
Men om man ändå försöker. - hamnar jag närmare Trump.

Ingen aning!

Det här är inget vetenskapligt, bara lite ärlig maggrop. Tror nog exakt alla kan känna det ena eller det andra. Känslan är inte vänstra hjärnhalvan.

Med all respekt är frågan ointressant för mig i just själva musiktråden.

1 gillning

Jag gör “humaniora” av allt, sorry. Det är väl det att ingen där jag kom från och hade nåt i huvet och var av hankön blev annat än ingenjör. Och jag har inte en ingenjörs hjärna egentligen men det har satt mjölk på bord i 40 år. Så det bara sipprar ut typ filosofiska spörsmål överallt, liksom uppdämt. Bear with me.

(Det här är efter att ha läst Iain McGilchrist)