Knark är obra, att sen torska sin unge och fru samtidigt som man lever rockstjärna osv är en dålig kombo.
Exfrun dog av heroin OD och det gjorde ju Bob Geldofs (exfruns nye man) ena dotter med.
Verkar vart en trasig familj.
Tiger Lily är en kopia av Michael, men verkar slippa all uppmärksamhet som kändisbarn iaf. 100% bra om man vill leva ett långt liv.
Omdebatterat, först sa städerskan som hittade honom att “han var strypt av sitt bälte i en automatisk dörröppnare” - så pass att spännet gått av.
Rättsläkaren styrkte det, anledning suicid.
Det fanns kokain å antidepp å sprit i kroppen, han hade precis fått höra (på natten/morgonen) att han skulle bli av med dottern när de egentligen var bestämt att de skulle ses den helgen.
Efter förhör med hans exfru å Geldof bekräftades detta då de hade samtalat under natten, även grannen på hotellet hade hört höga mansskrik.
En kompis han bestämt träff med kom å knacka på vid 10.30 utan att nån öppna, vid 12 kom städerskan och fann kroppen…
Men sedan berättade tanten till en skvallertidning något år efteråt och då påstod hon strypronk.
Däremot dog David Carradine av precis det.
I en garderob i Thailand.
Såg nyss doku om bägge dessa herrar.
Inte världens sämsta sätt att dö på, sämre för de efterlevande kanske.
Var på 50års fest förra helgen.
Dagen till ära så skötte gästerna underhållningen. Karaoke…
Som vanligt så skämdes inte Egon … och det funkade tills 3:e whiskyn bottnat. Bäst var ändå mina barns kusiner som drog av en version av det här: https://m.youtube.com/watch?v=Obyy4kg_whk
Ta er tiden och lyssna på texten om ni inte hört den förut.
Hittade detta inlägg. Lyssnade. Lysande sång! Hade önskat lite mer brutal gitarr i arret dock.
Lite mer Purple då, innan volymen behöver dras ned. Speed King och Child in Time (från Deep Purple in Rock) hinner jag med. Gillan är grym. Blackmore också.
Och en rejäl flashback: Secret treaties, Blue Öyster Cult. Måste vara 30 år sedan jag lyssnade på den.