Musik vi lyssnar på (och pratar om)

Elbasen har alltid varit mitt favoritinstrument i mixen och jag har många favoriter. Billy Sheehan är en av mina största idoler, otroligt skicklig bassist och en genuint bra kille som interagerar med sina fans både irl och på sociala medier. Jag kan nörda ner mig rätt rejält i den här typen av videos.

1 gillning

Här rätt skön basgång:

Här en annan

1 gillning

Bra driv, men inte alls min typ av musik.

Även Jam?

Nej, de klickade aldrig med mig. Jag kan lyssna på det, det är inte dåligt. Men jag skulle aldrig aktivt lyssna på dem.

1 gillning

Minns fortfarande första gången jag hörde Talas! :star_struck:

1 gillning

Här för en gångs skull en som kunde använda eko utan att dränka biffen i sås.

1 gillning

Talas var förband till Van Halen, det var där DLR fick upp ögonen för Billy Sheehan.

Morgonmys…

1 gillning

En till passande för morgonkulan särskilt för er panchos:

Och i september får jag se dem igen. Det jag tycker är historiens bästa rockband.

En sån där tjottablängare jag alltid lyssnar leende på.

Lite MTV retro

Den där är rätt kul, faktiskt.

Willy DeVille, rösten… och Mark Knopfler som socker på toppen.

Dricker en Bowmore Aston Martin edition och diggar till lite Ai-moddad musik medan jag förbereder grillen. Fredag ju..

Några gamla konsertbiljetter jag har sparat, synd att man inte har sparat alla. Kolla priset på Rainbow-biljetten.. :scream:

3 gillningar

2 gillningar

Det blev pannkaka av det. Typisk tråkig amerikansk FM-rock från 80-talet. Lyssnade inte ens färdigt på låten.

1 gillning

En sån där som kan hitta tycke både hos dem som söker symfoni och de som söke gung.