Medlemsavgifter 2023, hur ser det ut hos er?

Kom nya medlemsavgiften, från 6800 till 11200 på LKPG GK.

Ouch! Ombyggnad på gång?

Mja lite smått kanske men största anledningen är nog högre kostnader som allt annat i samhället. De flesta klubbarna höjer nog sina avgifter…

Linköping GK har väl haft siktet inställt på nytt klubbhus rätt länge?

Jo och ny range samt bansträckning/nya hål, vet ej hur långt gånget allt är men restaurangen / klubbhuset är ju nyrenoverad å invigdes i våras.

I see, har hängt med dåligt. Ser inga bilder på bygget på hemsidan. Ett tecken på dålig marknadsföring :slight_smile:

1 gillning

Bjöd @Murklan på segeröl där i somras. :stuck_out_tongue: nåväl skönt jobbet betalar halva avgiften iaf… hur ser det ut med era klubbar ang avgiften?

Saftig höjning! Vi fick några hundralappar till bara men vi har årsmöte i mars så avgiften är beslutad innan kriserna började.

Fortfarande för billigt i Tylösand med 7900 för 36 hål.

1 gillning

Ja och när jag kikar så kan man komma undan med 8600 inkl. Städavgift.
Var massa onödigt lull lull med för 11k, bla 4 lektioner mm å nå poletter.
Det var premiummedlemskapet.

Fritt spel alla dagar: 7200 + 1000 för hyra av spelrätt + 400 för städavgift för en säsong.

Så det verkar mer rimligt.

Det låg på ca 6k för samma sak förra säsongen.

Får se till å spela mer än 6 varv nästa säsong så jag iaf får medlemskapet intjänat kontra greenfee :stuck_out_tongue:

1 gillning

Under tusenlappen I höjning här. Det var dyrt innan för det man får och därför känns det inte så kul.
I teorin skulle vi kunna driva runt med halv avgift ist.f att betala för att försöka vara något vi inte är.
I praktiken så tjurar man över pengarna men gläds över tillgängligheten.
Har 4 i den egna ligan som lägger klubborna på hyllan i år. Lite olika skäl men den ökade kostnaden hjälper inte till.

Egon

Trist. Ja jag kan eg inte motivera att betala närmare 9 papp heller med hur mitt liv ser ut idag, lär knappast ha tid att spela upp dem nästa år (heller) men vill ju ändå ha chansen…

Okänt hur avgifter blir här. Runt 5 kkr har det varit. För det får man lite drygt fyra månaders spel.
Så cirka 10-12 kkr för cirka 8-10 månaders spel blir ju likvärdigt.

2 gillningar

Jag lider lite med dig.
En golfbana kräver en viss budget för att drivas runt och även om säsongen är kort så kostar det ändå merparten av det som en sydligare klubb har i utgift.

Jag är medlem i en förening som driver ett gym. Vi har i princip satt prisbilden i vår stad. Det blir inga överpriser och för att ens kunna konkurrera har den största aktören 4ggr så många medlemmar/betalande.

För att sätta det i siffror så behöver vi ca. 100 betalande medlemmar. Andra behöver 4-5 hundra för att ens gå runt.

Det är egentligen samma på min golfklubb men närområdet har egentligen inget alternativ. Därav så råder hybris och kostnaden skjuter i höjden. För min årsavgift (18 + 9 korthål i mediokert skick) får jag, på andra ställen, 36-54 hål i toppskick och superba träningsmöjligheter. Att sen mitt hus isf. kostar 4-dubbelt så mycket på denna andra ort är en annan praktisk sak man gärna glömmer bort.

Egon

Säsongen som varit har aktiv senior (30+ år) betalat 9.500:- här på Ljunghusen, och för kategori 22-30 år har priset varit 4.100:-.

Har för mig att det inte var jättelängesen senioravgiften låg på höga 7 tusen någonting, men kan minnas fel.

Tycker inte det är någon oskälig årsavgift, det finns billigare klubbar i krokarna. Jag personligen betalar gärna lite mer, och får en högre kvalitet.

Tyvärr finns det en hel del förbättringspotential på klubben (både vad gäller banan i sig men även klubbhus, restaurang, engagemang på klubben, range) så jag kan förstå de som tycker att man kanske inte riktigt får valuta för pengarna. Jag trivs ändå bra.

Årsavgiften för 2023 bestäms om ett par månader.

Tillägg: för aktiv senior behöver man även betala en inträdesavgift som man inte får tillbaka. Vill minnas att den ligger på dryga 30 tkr.

Ursäkta en fråga, men vad är det som du tycker behöver förbättras? Restaurangen är väl kanon?

Ja i jämförelse klart överkomligt. 11 papp på Linkeboda… även om det är stadsnära. Visst hade jag pyntat det om jag bott kvar dock.

9.6 på Osten, tror att det är en höjning med 700 från förra säsongen.
Vi som betalar innan årsskiftet är med i utlottningen av greenfeecheckar, lunchkuponger och en lycklig vinnare får årsavgiften återbetald.

6900 för fullvärdig på Gumbalde, höjning med 5-600, har ff inte spelat Fulkes uppgradering men ser framemot det.

Jag betalar 6’ för Golfstar. Lägsta medlemsformen, dvs 1 bokad tid i taget. Höjning med 500 från förra året.
Spelar på 8 av de banorna vi har i medlemsskapet, dvs de som är på norra sidan av Sthlm

Märkligt. Har klubben så dålig likviditet?