Masters 2026 9-12 april

Kan förstå din åsikt, men håller inte med!
Om någon tillverkar en vara som efter en tid, ibland ganska lång tid, blir dålig och oanvändbar…är det inte då en form av kapitalförstöring att inte använda varan innan den förstörs?
(Undantaget då några produkter typ kärnvapen, biologiska stridsmedel, knark och liknande i samma klass)

2 gillningar

Som en polares bekant, vinhandlare, sade: Det kostar inget att korka upp en flaska (man har ju redan betalat den).

Mastersmiddagen är givetvis en sorts show-off så att vinerna kostar en del ingår i konceptet. En piss i Mississippi för Mackan et al.

Romanee-Conti hade varit uppseendeväckande. Och dyrt. Typ 400’ för en -90. Och udda.

Kan man inte ens få en vanlig Coca-Cola tänker jag aldrig vara med på den där middagen..

1 gillning

Jag är imponerad av att ni har så pass koll som ni ändå har. För mig är det typ grekiska.

1 gillning

Pepsi ok?

:wink:

Nu är det ju USA så Budweiser med is går nog att få…

Vi älskar ju alla att komma till restaurangen och någon annan har beställt i förväg.

Så inte denna?

1 gillning

Låter som min bekant Robert Rask brukar resonera, en synnerligen klok man även det! Finns ingen anledning att inte försöka njuta varje dag!

Nej. Inte den. Den där är minst lika bra som Mackans, men Matsus leder packet.
Jag tycker Mackans meny spretar betänkligt. Goda grejor men var är tråden?

1 gillning

Missade du hans mycket grundliga genomgång av valet av menyn?

Nejdå. Jag läste och jag förstår hans val mycket väl. Det blir antagligen också en bra upplevelse för de som är där, just mht den fina motiveringen till menyvalen.
Jag tycker bara att det blir några individuella rätter snarare än en meny som “sitter ihop”. De bjuds på “Rorys minnen” snarare än “kanonbra komponerad meny”.

Men möjligen är det vinnande, just där. Antagligen är det vinnande. De där gossarna äter snitsigt precis så ofta de vill men “Rorys minnen” i den där restaurangen äter de exakt en gång i livet. Ju mer jag tänker på det, ju fiffigare framstår hans val tillsammans med motiveringen.

Jag ändrar min bedömning till: Sannolikt mycket fiffigt tänkt och den bra upplevelse för gästerna, men inte en sammanhållen meny på det klassiska viset.

Du ska också beakta att det där inte är en komponerad meny som äts top to bottom av alla. Gästerna kan beställa rätter från Augusta Nationals vanliga meny i stället för det som föregående års vinnare presenterar. Det år Bubba presenterade menyn jag klistrade in ovan var det inte många som slaviskt åt hans “barnmat”.

Det visste jag inte. Ganska beige, är min lilla tanke om det. Jag fattar varför, men hela den där middagsgrejen sjunker ju påtagligt när det är så. Inge krav på fiffighet och anpassning av den som “bjuder” och helt kravlöst för de som blir “bjudna”. Som sagt, lite beige.

1 gillning

American standard.

Glass med kolasås. Är McDonalds sponsor?

1 gillning

Une façade, ungefär.

Ohotad etta på Masters menytopp:

2 gillningar

Nåja, Sticky Toffee Pudding är ju en välkänd dessert som serveras just med glass och kolasås. Om du inte provat det så gör inte det. Lite beroendeframkallande om man gillar socker.

1 gillning

Förvisso trevlig, men att döma av rapporterna så var det många (naturligtvis främst amerikaner) som valde bort allt utom wagyun.