Majortipset 2023 - Masters

Tippa en vinnare och ytterligare 4 spelare.

Varje spelare i den tippade kvintetten som placerar sig bland de 10 bästa genererar poäng i fallande skala.

1:a 10p
2:a 9p
… osv ned till …
10:e 1p

Om den tippade 1:an vinner erhålls 5 bonuspoäng.

För att vara med i bettet, swisha 50kr till 0709-780865 (ange nick!). Vi kör top 3, 50/30/20% av vinstpotten.

Deadline för bet är onsdag 5/4 23.59

https://www.masters.com/en_US/players/invitees_2023.html ← roster.

Med på bet:

1. AlbertS
  2. lovgren72
  3. Orlimar
  4. Old-T
  5. paremman
  6. Berra
  7. JG76
  8. KonsulTT
  9. Anders
  10. Hogan
  11. Antifessorn
  12. Vattenmannen
  13. NickCorey
  14. Stefan
  15. Forzza
  16. Egon
  17. Batigolf
  18. Manolo

Deltagare och bet:

AlbertS: 1) Tyrrell Hatton, 2) Hideki Matsuyama, 3) Patrick Reed, 4) Cameron Smith, 5) Kurt Kitayama
waggle: 1) Tiger Woods, 2) Rory McIlroy, 3) Justin Thomas, 4) Collin Morikawa, 5) Alex Noren
Orlimar: 1) Jon Rahm, 2) Jordan Spieth, 3) Scottie Scheffler, 4) Hideki Matsuyama, 5) Justin Rose
StoraNorrland: 1) Scottie Scheffler, 2) Collin Morikawa, 3) Jordan Spieth, 4) Cameron Smith, 5) Adam Svensson
Old-T: 1) Scottie Scheffler, 2) Justin Thomas, 3) Jordan Spieth, 4) Collin Morikawa, 5) Will Zalatoris
stenman: 1) Sam Burns, 2) Ryan Fox, 3) Aldrich Potgieter, 4) Shane Lowry, 5) Sahith Theegala
stefan: 1) Joaquin Niemann, 2) Cameron Smith, 3) Scottie Scheffler, 4) Patrick Reed, 5) Dustin Johnson
Berra: 1) Sungjae Im, 2) Corey Conners, 3) Viktor Hovland, 4) Shane Lowry, 5) Rory McIlroy
JG76: 1) Tony Finau, 2) Cameron Smith, 3) Kurt Kitayama, 4) Hideki Matsuyama, 5) Jordan Spieth
lofgren72: 1) Scottie Scheffler, 2) Xander Schauffele, 3) Jordan Spieth, 4) Sam Burns, 5) Patrick Cantlay
Puttaren: 1) Rory McIlroy, 2) Scottie Scheffler, 3) Justin Thomas, 4) Collin Morikawa, 5) Cameron Young
KonsultTT: 1) Rory McIlroy, 2) Tyrrell Hatton, 3) Sam Burns, 4) Joaquin Niemann, 5) Min Woo Lee
Anders: 1) Rory McIlroy, 2) Brooks Koepka, 3) Patrick Reed, 4) Scottie Scheffler, 5) Jordan Spieth
Hogan: 1) Rory McIlroy, 2) Min Woo Lee, 3) Adrian Meronk, 4) Jon Rahm, 5) Alex Noren
Antifessorn: 1) Scottie Scheffler, 2) Cameron Young, 3) Viktor Hovland, 4) Rory McIlroy, 5) Xander Schauffele
Vattenmannen: 1) Tony Finau, 2) Louis Oosthuizen, 3) Justin Rose, 4) Collin Morikawa, 5) Justin Thomas
NickCorey: 1) Rory McIlroy, 2) Scottie Scheffler, 3) Jon Rahm, 4) Justin Thomas, 5) Tony Finau
Egon: 1) Scottie Scheffler, 2) Kevin Kisner, 3) Cameron Smith, 4) Alex Noren, 5) Jason Day
Forzza: 1) Rory McIlroy, 2) Scottie Scheffler, 3) Collin Morikawa, 4) Cameron Smith, 5) Jon Rahm
Batigolf: 1) Matthew Fitzpatrick, 2) Collin Morikawa, 3) Cameron Smith, 4) Dustin Johnson, 5) Keith Mitchell
manolo: 1) Rory McIlroy, 2) Jordan Spieth, 3) Hideki Matsuyama, 4) Cameron Young, 5) Tiger Woods

1. Tyrrell Hatton
    Hideki Matsuyama
    Patrick Reed
    Cameron Smith
    Kurt Kitayama

Ah, äntligen!
Vinstpengarna från senaste tävlingen är nästan slut så blir bra det här.
Ska bara tänka ut rätt namn först :grin:

2 gillningar
  1. Tiger Woods
  2. Rory McIlroy
  3. Justin Thomas
  4. Collin Morikawa
  5. Alex Noren
  1. Jon Rahm
  2. Jordan Spieth
  3. Scottie Scheffler
  4. Hideki Matsuyama
  5. Justin Rose
  1. Scheffler
    Morikawa
    Spieth
    Cam Smith
    Adam Svensson
  1. Scheffler
    Justin Thomas
    Jordan Spieth
    Morikawa
    Zalatoris

Men herregud… sprid ut betten lite.
Rahm, Rory, Scheffler, spieth och tiger… fy så tråkigt.
Nej, det här är inte min lista … den riktiga kommer senare (utan Stenson😔).

Egon

3 gillningar

Sam Burns
Ryan Fox
Aldrich Potgieter (bästa namnet någonsin?)
Shane Lowry
Sahith Theegala

2 gillningar

Niemann
Cam Smith
Scheffler
Reed
D.Johnson

Sungjae Im
Corey Conners
Viktor Hovland
Shane Lowry
Rory McIlroy

Tony Finau
Cameron Smith
Kurt Kitayama
Hideki Matsuyama
Jordan Spieth

Nytt tips:

1. Scottie Scheffler
  2. Xander Schauffele
  3. Jordan Spieth
  4. Sam Burns
  5. Patrick Cantlay

Rory McIlroy
Scheffler
Justin Thomas
Morikawa
Cam Young

Burns får spela kass nästa vecka nu, ingen Masterssegrare har vart bra veckan innan, å ingen som vart bra veckan innan har vunnit Masters.

Men kul han fick sig en större titel, han var glödhet innan skadan förra säsongen.

1. Rory McIlroy
  2. Tyrell Hatton
  3. Sam Burns
  4. Joaquin Niemann
  5. Min Woo Lee

Swishat

1 gillning
  1. Rory
  2. Brooks Koepka
  3. Patrick Reed
  4. Sheffler
  5. Jordan Spieth

Svishat

Sista tidpunkt för bet är onsdag 23.59 för att säkert få vara med men går bra tills morgonen torsdag innan jag för in i systemet men tänker inte lova någon tid så vill ni säkert va med så lämna in på onsdag.

1, Rory McIlroy
2, Min Woo Lee
3, Adrian Meronk
4, Jon Rahm
5, Alex Norén

Swishat 50 bagis

2 gillningar

Ändrade på mitt tips då Conners misslyckades med att inte vinna i helgen, han får dock vara med bland mina fem men inte på första platsen.

2 gillningar