MAJOR: Masters 2023 (6-9 april)

Någon som hittat nåt skoj specialspel att betta på i helgen?
Typ att det blir si å så många bollar i vattnet på 12an osv.

Nåt som ger galet odds.

I fotbolls VM spelades tex “spelare gör mål med första touch - hela turneringen” ja/nej. 100x pengarna på ja och mycket riktigt petade en inbytt portugis in en hörna med tån det första han gjorde i 3e matchen :slight_smile:

2 gillningar

Jag nöjer mig med Majortipset… Men det måste finnas en massa betting på allt möjligt. Double eagle ligger nära till hands.

Cam, class act
https://www.masters.com/en_US/watch/2023-04-03/16805688928905467/smith_feels_at_home_in_augusta.html

Nu är grupperna “lottade”: https://www.masters.com/en_US/players/pairings/index.html
Woods/Hovland/Schauffele blir väl bollen “alla” vill följa…

Inga ”hatbollar” såhär i inledningen, fridfull lottning. Hoppas Reed och Garcia klarar cutten.

Par 3 tävlingen sänds imorgon 21.00-23.00 på discovery+, har någon hittat nån mer sändning?

Är väl värt det för masters antar jag. Synd på kotletten bara.

Två sänkta bunkerslag på 18 förra året?

2 gillningar

Bunkerslag sänks väl varje dag på touren? I alla fall inget som lämnat nåt större avtryck.

Hittade en topografisk karta på alistermcenzie.org, blir inte helt klar på lutningarna. Men det tycks varit en bäck rinnande i 9/18- dalen som sagt. Hmmm…

Sista och näst sista hålet brukar inte vara transporthål på de flesta banor. Och de var de inte med den ursprungliga sträckningen.

Ser att LIV killarna var med och käkade texaskäk. Hade fått för mig att det var nåt prat om att de inte skulle få det.

Hur många i den här församlingen kan ni inte identifiera? 4 för mej.
https://www.masters.com/en_US/news/gallery/2023-04-04/2023-04-04_inside_the_champions_dinner.html

Inte som de två

1 gillning

Tror jag minns dem. Inget som hördes över hela världen.
Vad man vill ha, särskilt de sista två hålen är som på Sawgrass - att spelarna tittar oroligt efter bollen på alla fulla slag. OK, 18 är väl acceptabelt, men 17:e, ev tillsammans med 14:e är hål de klart tråkigaste på banan, med två helt ointressanta utslag, något mer intressanta inspel som för all del spelar roll eftersom greenerna är lite speciella. Det är helt ok att ha 14:e hålet som ett sådant - eller 8:e - som Eisenhowerhålet ursprungligen var - men som näst sista hål på en Major? 17 känns alltid jäkligt avslaget efter 15 och 16. Pallar inte folk med mer drama, liksom? Det enda slag jag kan påminna mig gjort nåt intryck på 17:e var Jacks Yes sir och det var 37 år sen…

1 gillning

Klart fler än fyra. Det innebär inte att jag inte vet vilka de är om ngn talar om det för mig, men vid en snabbkoll på bilden blir det nog cirka 10 som jag inte omdelebart kan namnge.

Jag kände det som ett klart ålderstecken att det var så pass få jag inte kunde.

Skämmigt få …6st…

Vem är Woosiekopian längst till vänster?

Ray Floyd?

Är det inte Fuzzy Zoeller?!

Skoj att Leslie Nielsen vunnit Masters. Det trodde jag inte.

1 gillning

Hade varit betydligt enklare om dom haft sina kepsar på sig :slightly_smiling_face: