Någon som hittat nåt skoj specialspel att betta på i helgen?
Typ att det blir si å så många bollar i vattnet på 12an osv.
Nåt som ger galet odds.
I fotbolls VM spelades tex “spelare gör mål med första touch - hela turneringen” ja/nej. 100x pengarna på ja och mycket riktigt petade en inbytt portugis in en hörna med tån det första han gjorde i 3e matchen
Bunkerslag sänks väl varje dag på touren? I alla fall inget som lämnat nåt större avtryck.
Hittade en topografisk karta på alistermcenzie.org, blir inte helt klar på lutningarna. Men det tycks varit en bäck rinnande i 9/18- dalen som sagt. Hmmm…
Sista och näst sista hålet brukar inte vara transporthål på de flesta banor. Och de var de inte med den ursprungliga sträckningen.
Tror jag minns dem. Inget som hördes över hela världen.
Vad man vill ha, särskilt de sista två hålen är som på Sawgrass - att spelarna tittar oroligt efter bollen på alla fulla slag. OK, 18 är väl acceptabelt, men 17:e, ev tillsammans med 14:e är hål de klart tråkigaste på banan, med två helt ointressanta utslag, något mer intressanta inspel som för all del spelar roll eftersom greenerna är lite speciella. Det är helt ok att ha 14:e hålet som ett sådant - eller 8:e - som Eisenhowerhålet ursprungligen var - men som näst sista hål på en Major? 17 känns alltid jäkligt avslaget efter 15 och 16. Pallar inte folk med mer drama, liksom? Det enda slag jag kan påminna mig gjort nåt intryck på 17:e var Jacks Yes sir och det var 37 år sen…
Klart fler än fyra. Det innebär inte att jag inte vet vilka de är om ngn talar om det för mig, men vid en snabbkoll på bilden blir det nog cirka 10 som jag inte omdelebart kan namnge.