LIV: MAYAKOBA 24 (Feb 24 - 26)

Eventtråd.

Kul spelare med i toppen. Jag hade ju Niemann som vinnare på majortipset förra året och om han får spela (politik) i år får han nog hänga med några tävlingar till. En sån spelare kommer vinna till slut.

Kul att se Rahm igen, han var alltid kul att följa på PGA.

Supergolf här

Shorts istf långa byxor? Kan man vänja sig vid.
Den där scoregrejen som tar upp hela vänstra delen av bilden? Tag bort.
Lagtävlingen är helt meningslös utom för spelare som drar in :moneybag:

1 gillning

Jag tycker lagspelet ger en extra krydda till spelet.
Som en mycket god varm kanelbulle på morgonen :-).

Kollar för andra dagen, känner att jag vant mig lite mer vid den jättelika scoreboarden och upplägget rent generellt.Kommer troligen aldrig att köpa lagspelet som ständigt hajpas av kommentatorerna. Även svårt att förlika mig med att ingen faktiskt verkar bry sig om hur det går. Rahm missar en putt och visar knappt en min, inte så han brukade bete sig.

En effekt av $$$$. De bryr sig fortfarande men inte så mycket. Möjligen det allra sämsta med LIV.

Startade Youtube nu. Första som händer är att Rahm slår en lite fisig chipp och vräker ur sig ” Fuck off!”. Nice.

Och sen gör Bland HIO.

Här verkar vara avunsjuka “stjärnpsygologer” som gnäller.
Dom vill nog vinna allihopa.

1 gillning

Man vänjer sig vid scoreboarden. Kanon att man är uppdaterad.
Börjar tom. bli bekväm m lagspelsbiten.

1 gillning

Märkligt att en av kommentatorerna inte kan uttala Torque (han säger mer Torquay). Annoying.

Spanish

Visst. Att spanjorerna inte kan uttala det är en sak, men kommentatorn är ju engelsktalande.

Då lagmedlemmarna är latinos och därmed spansktalande gör det ju roligt.

Eller hur språkpolisen :wink:

Roligt. Vi säger det.

Testar kolla en LIV-sändning för första gången sedan Stenson debuterade och vann. Det är fasen inte mycket som är bra alltså. “UNTZ UNTZ UNTZ”-musiken i bakgrunden när man kommer “down the final stretch” gör verkligen ingenting för att bygga stämning. Tjatet om lagtävlingen gör att jag blir sugen på att stänga av kommentatorerna helt och hållet. Och den extremt fula leaderboarden som täcker en sjättedel av rutan stör. Men bra att de får använda shorts i alla fall! Gäller att se glaset halvfullt, man vill ju inte tas för att vara en pessimist :slight_smile:

1 gillning

Detta gillar jag skarpt. Dels att putten filmas nere på marknivå och bakifrån (och inte typ snett uppifrån från ett TV-torn), men också grafiken med puttlinjen.

2 gillningar

Det finns 85 tums tv.Då bör du se det bättre :-).

1 gillning

Personligen gillar jag att scoreboardet i stort sett alltid är framme och inte bara visar top 5 som ändå gått in i mål.

Sen håller jag med om lagen helt.

Underbart med en golfsändning som gör att man orkar gå till jobbet imorgon iaf.

2 gillningar