hmm
dyrt år hmm medlemskap 6000,-
ang utrustning/bollar hmm sponsrad av företag
hmm
dyrt år hmm medlemskap 6000,-
ang utrustning/bollar hmm sponsrad av företag
Summan för golf delat med antalet rundor per år ger en kostnad av mellan 1400-1900kr runda de sista åren.
Du spelar alldelesför lite☺️
Jag vet.. har ett k2 att komma över för att öka mängden.
12000 full member -5000 i friskvård
Gamla ping + cobra sen förr
Nya grepp temu typ 500 bytt på alla
4 askar wilson duosoft + en djävla massa hitte
450 i kiorren på kallfors mums
0 krona vibynäs
H60 bensinpengar till bortamatcher + deras kiosker. Alltid köpa på bortamatch. Så jäkla kul att tävla igen..
Väl använda pengar.
Jämför omkromning kofångare Dodge 22500
Glömde den här
Skulle vara intressant att höra vad det kostar per runda över ett år. 100k/100rundor eller något liknande. Hur blir det över tio år (för vi köper väl inte en ny bag varje år)?
På hemmaplan: Cirka 55-65 rundor för uppskattningsvis cirka 20-25k. Så någonstans runt 350-450 per runda. Men. Spelar man inte golf så rullar en del av de pengarna ut ändå så merkostnaden för golf blir något lägre.
Resor är svårare att räkna ut på ett rättvisande sätt men 30-35k för 7(8) rundor under en typisk golfvecka i Spanien. Då får man ju mer än golf så priset är lite missvisande, tycker jag. En vecka i Spanien utan golf kostar kanske 20-25k.
Var köper man?
Amazon (eller Temu om du inte behöver den förrän nästa år…)
Men jääävlar vad läcker ombyggnad av en Dodge jag såg på Wheeler Dealers.
Funderade på hur ofta man köper klubbor, några av åren ungefärliga
Järnklubbor: 1969 (juniorklubbor), 1973? (Halvset seniorklubbor, en tum nedkortade tror jag det var), 1977 Fullset, 1991 fullset, 2017 fullset. Nästa set blir väl förmodligen det sista om nu inte nuvarande set är det.
Putter: 1969 juniorputter, 1977 Ram Zebra
Driver: 1973 (Fick brorsans gamla), 1977 (Fick farsans gamla), Cirka 1992 Köptes första metalldrivern, sedan har det avverkats en 5-6 stycken, ny driver i år (Titleist GT2)
Spoon, Lillspoon, träfemma/MW5: 1977 (Fick brorsans Spoon och lillspoon, dessa hängde med in på 90-talet), (1991 ?) Köpte en ram spoon 13 graders 1995?(MW5), 2006( Fick en rescue av gubblaget efter att ha varit lagledare för H35 och H45 laget i 12 år) 2010 ( Ny titleist spoon), 2025 ny MW5 (Titleist GT2)
Övriga wedgar: Sandwedge 1977 (Fick brorsans gamla sandwedge George Nicoll), 1995? (En ram SW som hänger med än)
Mellanwedgar 1999? (52 och 58 graders Titleist Vokey)
Baserat på ovanstånde ligger ju den största klubbkostnaden på drivern.
Koppar underlag eller vad det nu kallas? Vart dyrt förr så..
Temu köpte jag
temu 7 dagar
Eller dålig på kommatering
Det där är bollar på banan för en annan.
Alberts sand valley resa. Vad den nu kostade.
Den fakturan ställdes ju förra året. Så det är väl några cigariller och lite öl.