Tänkte vi kunde ta en lite lekfull grej nu i dessa gråa tider…
Så här, man ger bara en kort bit av texten, så får de andra gissa vilken låt. Den som vinner får ge nästa låttextsnutt.
Jag börjar med följande från känd låt:
rråttorna
Tänkte vi kunde ta en lite lekfull grej nu i dessa gråa tider…
Så här, man ger bara en kort bit av texten, så får de andra gissa vilken låt. Den som vinner får ge nästa låttextsnutt.
Jag börjar med följande från känd låt:
rråttorna
Bra idé, dock platsar jag inte inte tråden då jag helt och hållet saknar förmåga att komma ihåg låttexter/bandnamn/namn på låtar …
Kommer att ha tråden under bevakning men är tämligen säker på att jag inte kan en enda låt.
Undrar om du är släkt med min kamrat… Spela i coverband med massor av 80-tal. Kan texterna direkt.
Vad låten heter? Nope
Vilken artist? Nope
Klippt oduglig att ha med på 80-talsquiz
Råttorna stavas bara med ett inledande ‘R’.
En ledtråd är att rr-et i början vill spegla en dialektal användning av bokstaven R. Och att jag är rätt säker på att den rad ordet råttorna ingår i är den enda som nån här minns av texten till den låten
Titanic-andraklasspassagerarens sista sång
Korrekt! Varsågod och lägg ut rad om du så önskar!
Svårare än doobidoo alltså.
Mott the hoople…
Egon
Jag fick känslan av Wiehe, men grepopade inte att det kunde vara var som i texten, tolkade det till inledningen.
Rättning mittåt, nu är jag redo
Du börjar med en liten luring. För även Wiehes kollega Björn Afzelius har ett skorrande “råttorna” i en av sina låtar. Nämligen Europa. Lyssna från typ 4:05.
Å ingen ville tydligen försöka med min…,
Mott the hoople…. and the game of life, yeah, yeah, yeah, yeah.
Texter är kul, när de verkligen berättar en historia eller som ovan är en hyllning till en människa.
Egon