När dottern klagar. Nu flyttad hemifrån till annan ort, så det är då hon kommer hem som hon gnäller och det blir ett varv i tvättmaskinen
Utvärderar jag första intrycken av deltagandet i flockbeteendet just nu att köpa AC. Den kyler, men väsnas nåt för dj-igt, det här var en K-rauta rea 3 papp, kanske dyrare väsnas mindre. Men modus operandi blir nog att låta fanskapet stå och väsnas i sovrummet några timmar innan sängdags, det känns som den kylde ner hela inredningen, natten var den första drägliga.
Allmänt, hur klarar ni hettan?
I värsta fall är det luft/luft pumpen som köres som ac.
Jag bara njuter
Värsta fall? Räcker o ställa den på 26gr kyla och den håller luften torr/i cirkulation. Jag gjorde en strömmätning på den när jag köpt den (fick stickkontakt i början) och då drog den 55W eller så på “tomgång”. Dvs när utedelen inte drar igång. … och gör den väl det är det väl 800W eller så. För några timmar om dagen så lätt värt så det finns inte. Men jag tål å andra sidan inte värme.
Edit: 39W var det, hittade gammal info nu. Eller bild.
Ytterligare info:
Igår på kvällen när uteluften va sval och rummet hade 20gr drog den 50W. När jag testa värma till 30gr drog den 1050W typ och sen kyla ner till 18gr ca 510W.
En dryg vecka med 25-29 ska nog ordna sig utan andra åtgärder än att njuta av läget.
Temp inne om natten? Inga stora problem. Man får leva med att det blir varmt på morgonsidan…
Kepsarna. Man behöver flera. Tvättar de mer frekvent använda ngn gång då och då. Vit keps tvättas oftast då den annars ser smutsig ut. Kanske 2-3 ggr per säsong.
Överväger flytt till Svalbard eller att skaffa hus i södra Chile eller södra Venezuela för att stå ut under de vidriga månaderna juni-augusti.
Bäddsoffa i källaren som används när det blir för varmt. Kopplade även in tv-spelet i källaren o tillbringade några timmar med det i helgen
Försöker att komma ifrån de däringa standard fulfula loggo kepsarna…
20*…lite väl kyligt för mig men mest för madamen.
Är du i Svappavaara?
Tips: kör med en skönt piratinspirerad snusnäsduk istället. Den här ska tydligen kyla också (vilket nog inte är så dumt - ska bli 38-39 grader imorgon).
Helt klart en egen stil
Just nu +24 och solen håller sig över taken och skogen i NV. Life is good.
…var jag inne i en ny typ av godisbutik och köpte skaft och några vikter. Var på tiden att en sån öppnades.
Viktigaste frågan nu : Vilka visar The Open? Semesterplaneringen måste finjusteras
V Sport Golf och Viaplay.
Troligen även delvis på TV6 eller TV10.
Pool I trädgården, AC inomhus.
Var finns den butiken?