Idag

Idag är Berra-Sambo med sitt X och röjer i deras gemensamma hus som skall säljas. Det har varit en kapitalförstöring de senaste 15 åren där underhållet gått på sparlåga då ingen av dem haft huset som sin huvudsakliga bostad.

Om planerna går i lås minskar vår börda i att hantera bostäder, stugor och liknande från 7st till 6.
Fortfarande alldeles för många. Min åsikt är att vi skall sälja vår gemensamma sommarstuga men Berra-sambo är lite emot den idén.

Spännande. Är det tillräcklig variation mellan alla ställen för att det ska vara värt det?

Nä.
Ett hus och ett sommarställe skulle räcka.

1 gillning

Jo, det beror ju lite på hur man vill lägga upp det.

Jag har en massa ideer om hur jag vill ha det i framtiden. Om man ska lägga krutet på sitt vardagliga boende eller om man ska bo mindre/billigare till vardags och kosta på sig ett finare semesterhus istället… Nuförtiden kan man ju jobba på distans en hel del också.

Berra-Sambo jobbar med människor så det är svårt för henne att jobba på distans. Hon håller dock på med en massa hantverk så ett boende med en hantverks-verkstad är ett måste inom kort. Kanske bygger vi om en sommarstuga till verkstad.

För egen del tycker jag bor vi bra. 5 månader golf och 4 månader skidåkning inom vettigt avstånd.

2 gillningar

Rainy days in hemmavid

Hos mig är det spindelväv i regnmätaren efter över en vecka av enbart sol och värme - och enligt SMHI lär det förbli så minst en vecka till :smiling_face_with_sunglasses:

:slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

Kom man hem från 30 grader och sol till 15 grader och regn. Tröstade mig med pizza på Capri. Perfekt lövtunn botten!

Laddar jag för matchen mot äldste sonen I morgon på Lyckorna GK.

2 gillningar

Har jag bevistat hooks GK.
Skogsbanan valdes på gamla premisser men de var som bortblåsta. Säkert 1000-tals träd hade tagits ner. Till det bättre för gräset enl. receptionen men till det sämre för upplevelsen.
Att det sen ösregnade såpass att de stängde ner banan efter att vi hunnit 12-13 hål, gjorde sitt till.

Egon

Mmm, har givetvis inte testat alla pizzerior, men har inte hittat bättre “vanlig” Pizza än på Capri någonstans i Halmstad.

1 gillning

14 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Allt om matlagning och dess utrustning

Har jag återupptäckt gammaldags idealmakaroner. Hur kunde jag glömma?

1 gillning

Använder alltid gammeldags ideal när jag stuvar :face_savoring_food:

3 gillningar

Mmm. Kokade i mjölk!

Undrar vad som blir nästa maträtt som ska trenda och bli inne att äta på nischade restauranger?
Pannkakor? Makaronpudding? Blodpudding? Fiskbullar? Surströmming?

1 gillning

Bättre än Capri?

Storbildsskärm :innocent:
The Open
Fotboll

Ljudet via Sonos för lite bättre tryck.

1 gillning

Kör på paddan motsvarande upplägg, flyttar med mig paddan dit det för stunden är svalast. Vi har fått ner er värme till Uppsala.