Såg jag en tvättäkta idiot på 16.
<person som går på tee med vagnen>
Edit: Tog bort personen ersatte med förklarande text.
Såg jag en tvättäkta idiot på 16.
<person som går på tee med vagnen>
Edit: Tog bort personen ersatte med förklarande text.
Och nån hade tappat sin flaska Brännvin special på 18. Trodde det var en vattenflaska, men det luktade som att man kunde strippa krom med den.
Det där är något jag aldrig kommer att förstå.
Jag tål spirit alldeles för dåligt för att kombinera det med golf (eller så är jag helt enkelt alldeles för dålig på golf)
Whiskygolf, kanske?
Åhhh neeeeej nån som kör med sina hjul a max 5kg styck på tee medans du går omkring med 50kg per häl… undrar vad som gör mest skada.
Jag håller med i princip i etikettfrågan men så jävla löjligt o kalla nån för idiot.
Tacka vet jag banor som klipper ihop tee och fw. Det är najs.
Nåja. Det är ju just det som gör vederbörande till idiot. Han lär ju mycket väl veta att man inte drar vagnen på tee.
Etikett är en bra sak och om banor var byggda efter den, vore det ännu bättre.
Jag ställer/kör vagnen på tee när alt. är spelfördärvande. Jag springer alltså inte som en tätting upp o ner från tee för att kolla avstånd o sen välja klubba. Nej, jag har inte nåt snickarbälte att ha extra bollar i, handduk och laserkikare utan de är i min bag.
Finns det ingen orsak att dra upp vagnen på tee, så gör jag naturligtvis inte det.
Många tees har fö. en sträng med semi runtom. Där står vagnen lika bra.
Egon
Jag drog upp vagnen till tee på Eksjö GK en gång och fick tillsägelse av nån grinig jävel som kom från 9:an … gick ju inte se nedifrån att man inte kunde ställa bagen bredvid… med den tonen ignorerade jag typ honom.
Som man möter andra blir man själv bemött och så vidare.
… ett bra ex. på varför man ibland gör det och likaså varför det finns ”idioter” på båda sidor om etikett-staketet.
Egon
Idag fick skadeglädjen sig en kick
Har du en vana att lukta på alla flaskor du hittar på olika ställen ?
Jag gick och slängde den i soptunnan. Omisskännlig ”doft” av lösningsmedel.
jag har inget emot att dricka alkoholhaltiga drycker på banan, men då dricker jag för att det är gott, och kallt, men brännvin special?
Nån shot eller nån whisky har man väl tagit när det var en sådan slags tillställning, men inte sprit på flaska.
Det påminner mig om en fd. golfare som fanns på klubben. Tämligen värdelös som spelare men likväl hade han gjort hio och fick åka med på hio-tävling. Under en sådan vaskade han vinsten genom att plocka upp bollen på sista hålet pga. att TL kom i golfbil. Han var så full att han knappt kunde stå.
Orsak: Han hade ju bara med sig en 75:a men det slumpade sig så att en medspelare också hade medikament i bagen.
Egon
Jag var med 3 arbetskamrater i Polen för några år sedan (Sierra Golf). Det var i början på April så det var lite kyligt så att ha något värmande i bagen var inte alls fel. En dag efter att ha hålat ut på 7:an togs det fram en flaska Mintu och två av oss tog en klunk och ställde sedan flaskan bak på golfbilen så att kompisarna kunde sig en värmare när de hackat sig ut ur skogen till vänster. Nu visade det sig inte bättre än att flaskan stod kvar på bilen när vi körde iväg och givetvis tappade vi den vilket vi märkte till vår besvikelse några hål senare. Jaja, en flaska Mintu är ju ingen större förlust, men nästa dag när vi passerade 7:an igen så stod flaskan där prydligt uppställd mot en trästam
Tror puttaren väger mer än 50kg.
Det där med att man inte ska dra vagnen över tee är väl en gammal grej med tanke på de gamla tvåhjuliga vagnarna som hade en ganska vass kant under bagen som kunde göra märken? Det är min teori iaf.
Man bör minimera slitaget på green, tee, foregreen etc. Alltså drar man inte vagnen där om det kan undvikas → Mindre slitage från fötter och även lite mindre slitage från vagnar.