Idag

Ullared är väl lite som lumpen. Man ångrar inte man åkte dit men man vill helst inte göra om det.

1 gillning

Precis så.

Gekås 2ggr i år. Tog dessa på omväg hem från jobbet. In och ut på en halvtimme.
Samma puma-shorts som i golfshopen för 1/3-del av priset. Nån deo, nåt tränings plagg till tanten och en påse godis. Strumpor och kalsonger andra vändan.
Tråkig väg hem dock. 11 mil genom skog på slingriga vägar.

Egon

1 gillning

varför kom jag att tänka på @stenman

3 gillningar

Har en i bekantskapskretsen som ägnar sig åt denna typ av konst, realistiskt konst.
Exempel

Onödigt vetande.
I byggda finnes 2 st Rav hybrid 4 :or
3 st rena el bilar
Ca ca 30 hushåll varav 3 har solpaneler.
1 med elbil har solpaneler.
4 st husbilar.
1 st tomt markförbereds för villa bygge.
Hittils i år har jag knegat på jobbet 952 timmar.
Varit sjukskriven 1 vecka.
Insett att jag jobbar för mycket…

Det blir ju mindre än 30 timmar/vecka. Den ordningen skulle jag också vilja ha.

Hade dålig start på året så jag har nog mindre men nu har det tagit fart igen. Sitter utanför nästa villa i ordningen och tar en kaffe just nu faktiskt.

1 gillning

Har jag besökt Luxemburg för första gången. Iofs bara landat och sovit på flygplatshotell innan en sväng söderut på tom motorväg förbi Maginotlinjen (som var lika lätt att passera nu som då) och mot Verdun. Min golf på Grand-Ducal i em lär dock bli inställd eftersom ett ihållande regn inte passar min smak.

Finvädersgolfare

1 gillning

Varför åker alla andra åt fel håll?

Korrekt uppfattat.

Det är trafiken in mot Luxemburg där inte många arbetare har råd att bo. Jag träffade en kapitalförvaltare på planet (minimum 50 mille så han ville inte ta hand om min lottovinst) som berättade att det var hopplöst att köra ut från Luxemburg vid fyratiden.

Hittad på Insta. Kommer du hit och sätter fyra plattor i mitt badrum @AlbertS – jag passar hunden under tiden.

1 gillning

Men berättade du inte att du vinner varje vecka? Det borde ju göra dig mer intressant, även om det är relativt små vinster.

Två veckor i rad är inte varje vecka. Och jag är lite kort om 50 miljoner fortfarande.

Slutar du byta klubbor som en annan byter kalsonger så är du snart där. :sweat_smile:

1 gillning

Nu påverkar ju byte av klubbor min ekonomiska situation i mycket liten utsträckning.

Måste börja trappa ned inför pensionärs livet…

Det skulle jag också vilja (kunna) göra men är man konsult på det vis jag är så finns det i huvudsak två lägen:

• Jobba rejält, leverera, var efterfrågad.
  • Eller bli utan debitering och därpå följer uppsägning.