Hmm…
Ett problem med gamla gubbar, hälsan kan börja svikta snabbt.
Science!
Skall lilla lastbilen packas med möbler. En faders lott är bla att bära och köra, när barn skall flytta. Det här blir femte gången, för denna dotter. Den andra har haft kompisar som lyft de två ggr det behövts.
Förstår ej vad som är scam?
Räkning som är betald på rätt dag. Eftersom detta hände även månaden innan så betalade jag in mer än jag skulle. 43 öre för lite ändå vad det verkar.
Vilket innebär: Hur mycket ska jag nu betala nästa gång? Betalar jag 43 öre så kommer det en ny räkning på, 0,02 öre?
Sånt här stör även jag mig på.
För några år sedan hade jag något autogiro där det stod att pengarna skulle dras den 28:e eller liknande datum, och om detta infaller under en helgdag så dras pengarna sista vardagen innan stod det i villkoren.
När jag då upptäckte att pengarna inte drogs sista vardagen innan, utan istället första vardagen efter så valde jag att tömma kontot på söndag kväll nästa gång dragningen borde ha utförts på fredagen.
Självklart fick jag påminnelsebrev med extra avgift för att dom inte kunnat dra pengarna men efter att ha ringt kundtjänsten och förklarat att pengarna fanns på kontot när dom skulle ha dragits så avskrevs dessa extra avgifter.
En vecka fylld av kultur.
Måndag: Go-mat på Restaurang
Tisdag: Golfrunda + Teater på kvällen.
Onsdag: Musikpub
Fredag: Diggiloo (Inte riktigt mitt första val av musik men man följer ju med sambon)
Tvättstuga 19-22 en fredagkväll. Man är inte direkt på topp längre.
Vann jag inte massor av pengar på Eurojackpot.
Jag var jäkligt nära. Bara några siffror ifrån …
Idag mustning av äpplen med den egna fruktpressen, mycket jobb men gott blir det.
Blev jag sugen på en lgh (BR). A-läge, 97 kvm, inglasning och en terrass. Skall i alla fall kolla in en visning.
Var i Skåne ligger den?
Idag tyckte Facebook jag skulle gå med i gruppen “Low handicap golfers”
Ja, fejjan har tjatat ett tag på mig om den också. Tror de får jobba på sina algoritmer lite.
Jag har en dröm om att bo nära Kåseberga i framtiden. Älskar den platsen. Inte själva Ales stenar men kusten bortom. Sveriges Dover.
7 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Guns n Ammo
Idag köpte jag en ny putter och i och med det så är det bara bollhåven kvar från min 90-tals bag. Blev en TaylorMade Spider Ex då jag gillade de långa siktlinjerna. Varit på putting green och det är en rätt stor skillnad. Framförallt greppet.