Idag

Strax på väg till Sveriges svåraste niohålsbana.
Strömsholms challenge.
:man_golfing::blush:

Har jag läst ut både Bornemarks Horisonter och Nietzsches Bortom Gott och Ont. Två rätt liknande bakgrunder bakom dessa böcker, på ytan i var sin motsatta skyttegrav, men likheterna finns där, hur gärna Bornemark än skulle vilja att det var annorlunda. Och säkerligen Nietzsche också.

… Fick jag ögonmigrän igen. Suttit i bilen och vilat lite nu och det verkar gått bort. Äckligt. Som kristaller eller hårstrå i synfältet som gör att man blir halvblind. Stressrelaterat.

1 gillning

Krya på dig

Brukar drabbas av detta ett par gånger per år. Det brukar hjälpa för mig att ligga still och blunda ungefär 15 minuter.

1 gillning

Intressant ämne döden, en fråga inom filosofin är om man påverkas av något efter sin död.
Död är död men vad lämnar denna döda efter sig…Troligtvis sitt namn. Så indirekt kan den döde påverkas av vördnad/ovördnad vid dennes bortgång.

Japp, satt mig i firmabilen och kelade med cisco och bludade och kollade telefonen (varva ner). Funkade.

Gissningsvis… vaknade lite sent, tog det lugnt hemma… “fan borde jobba”, åkte iväg lite halvsugen. Sen var kunden inte hemma vilket gjorde att jag ville köra på lite för att bli klar innan dom kom hem igen… så … självförvållat.

Idag har jag träffat forum medlemmar för första gången. Det var trevligt.

Spelet var katastrof för min del.

Berodde säkert för att jag var nervös av att vara bredvid alla dessa golfstjärnor. :grin:

3 gillningar

Låt det inte bli den sista. Det växer med varje träff man åker på.

1 gillning

”Lustigt” sammanträffande. Kom just hem efter att ha brutit efter fyra hål.
Kalejdoskopkänsla i en ring runt mitten av synfältet. Samma för båda ögonen så problemet ligger tydligen lite bakom…
Efter att ha vilat en stund spelade jag iaf artonde in utan problem.
Synnerligen ostressad men ja ögonmigrän kanske.

1 gillning

Exakt så. Tunnelvision blir det om det blir värre än dom där synartifakterna. Fick det i bilen på väg hem från stockholm en gång och fick stanna och vila ett bra tag. Sjukt äckligt att bara se bakluckan på bilen framför sig och verkligen inget utanför.

Idag provkördes en av sambons 60-års presenter, en wilfa glassmaskin.
Än så länge har det blivit svartvinbärsglass.

Nu är det på gång med ProViva blåbärsglass.

Info i elkristtider: 150W

4 gillningar

Ibland, i medeltal runt en gång per månad, så brukar jag få något liknande. Synfältet på vänster öga, och alltid bara på vänster, krymper som om man skulle ha en ojämt skuren semi-genomskinlig plastfilm över “bilden”. Det finns alltid åtminstone ett litet ojämt hål i mitten som man kan se genom, men totala synfältet blir såklart väldigt begränsat.
Förta gången det hände var typ en månad efter min hjärtoperation, och då blev jag remitterad till ögonläkare för att kolla upp det. Där konstaterades att det inte var nåt fysiskt fel på ögat.
För mig hjälper det att andas ordentligt så släpper det efter nån minut.
Var lite semi-jobbigt den gången det inträffade på 14:e tee, men lyckades iaf få driven mitt i fairway trots att jag knappt såg bollen.
Min amatörmässiga självdiagnos är att något gällande blocirkulation och/eller syresättning ändrades iom min hjärtoperation, men jag ser fortfarande inget mönster i när det inträffar.

1 gillning

Det känns tryggt att veta att man inte är ensam om att uppleva detta.

1 gillning

Har haft det 8-10 ggr. För mig är det blixtar och zigzag-mönster. Livrädd första gången. Trodde på näthinneavlossning. Tydligen liknande symtom.
Nu gör jag som Berra. Blundar och vilar. Försöker också lägga nåt över ögonen så det blir riktigt mörkt.
Brukar släppa på nån halvtimme.

1 gillning

MJ78

5 h

Idag har jag träffat forum medlemmar för första gången. Det var trevligt.

Spelet var katastrof för min del.

Berodde säkert för att jag var nervös av att vara bredvid alla dessa golfstjärnor. :grin:
[/MJ78]
Ja, vi golfstjärnor kan vara lite jobbiga, jag ber om ursäkt :wink:
Du är en trevlig prick och jag hoppas du hänger med på många träffar framöver…

2 gillningar

Blev jag sugen igen

Ska se till att vara med när det är möjligt. Tack för en trevlig runda och även till @Hogan som spelade stabilt.

1 gillning

Dagens rätt

2 gillningar

Åh löksås, fan lagar inte du mat på våra golftrippar för.

1 gillning