Filosofisk fråga - var är Gayen?
Funderade på om King Robert The Bruce Course på Turnberry är en ny bana eftersom den bara till cirka hälften är samma som gamla Kintyre Course.
Filosofisk fråga - var är Gayen?
Funderade på om King Robert The Bruce Course på Turnberry är en ny bana eftersom den bara till cirka hälften är samma som gamla Kintyre Course.
Sitter jag i skuggan på altanen.
Nästan ingen snö kvar på den brunbeige:a gräsmattan. Grillade ett par wurst till lunch.
Inte riktigt samma feeling som (har varit en vecka i Toscana och Lago di Como) men ändå njutbart.
Funderar på att dra en vecka till i början av juni. Långt från optimalt mht väder och mängden turister men ibland får man nöja sig ändå.
Tränat 2 pass idag inför morgondagens matchspel.
Finns väl fortfarande en plats till Klaipeda. Välkommen!
Förutom inte på forum så träffar jag honom med jämna mellanrum, han verkar ha det bra.
Väntar på ett paket skickat från Västergötland. Klickade i sökinfo på postnords hemsida och noterade lite konfunderad att paketet just nu är i Danmark. Det har dessutom mellanlandat i Småland.
Hammarbi bajen
Beställde grejer från Polen med DHL som tog vägen via Amsterdam och Barcelona. Hade gått snabbare att köra ner och hämta grejerna själv.
Idag har jag skickat ett meddelande till Mondelez om att jag kan tänka mig att köpa 100st av deras återkallade Marabou original för halva priset för att dessa inte bara ska bli onödigt avfall.
Gjorde jag premiär som starter på Halmstad GK. Fick mycket beröm så lite glädje har man av sin svada.
Sköt du iväg fältet med startpistol?
Idag släpptes bomben att McIlroy och hans fru Erica Stoll ska skiljas
Blev jag sugen på att byta bil. Jag gillar F34 och en 340i skulle ju vara kul att ha. En bensinsexa på 326 hk ger bra kraft och låter trevligt. Tyvärr blir det ju lite korsdrag på bankkontot om man byter så det får nog bero.
Körde precis hem från morsan ikväll med lite extra blås på rakorna. F54 är inte fel den heller.
Tog in lite Valmet in i utländska portföljen.
Mina utländska innehav har tuffat på bättre vs svenska procentuellt.
Rexel.
Mandatum.
Kesko.
Vonovia.
I den långsiktiga planen skall även utländska aktier vara med i Berras portföljer. Behöver dock göra en omarbetning av databasen och simuleringskoden först.
Mina norska innehav, BW LPG, Hafnia, MPC Container Ships och Vår Energi har gått som tåget och räknar med fortsatt stabil utveckling.
Har en del amerikanska aktier i portföljen sedan 2-3 år tillbaka.
Dessa har gått klart bäst:
Palo Alto Networks +190 %
Nvidia +180 %
Acushnet (Titelist, FJ mm) +72 %
Microsoft +24 %
Dessutom har dollarn gått upp med drygt 20 % under tiden så avkastningen i SEK på Nvidia är +234 %, Palo alto Networks +265 % och Acushnet +115 % vilket gör att alla mina USA-aktier ligger på rejält plus