Idag

Tillhör de ledigas skara.
Rätt skönt.

tillhör den lediga skaran oxå :slight_smile: men har nu legat deckad med feber sen 27/12

Betyder din kommentar att du ligger på 0 hole-in-ones? Det vore helt otroligt. Du skulle i så fall passa in i min släkt/familj. Det finns en handfull personer i min närhet som ligger mellan 0 och 5 i hcp och spelat tusentals rundor golf, alla har 0 hio’s (förutom en av syrrorna vars man har gjort 2, när jag tänker efter).

Sen har jag även några släktingar som ligger på >20 i hcp och är gamla, skruttiga och halvt senildementa. Alla har gjort en varsin hio det senaste decenniet, trots att de bara spelat kanske 10 rundor per säsong :smile:

Har vi ingen “antal HIO” tråd på det här forat?

”Bara” två. Men på sjukt många försök. Därav kommentaren.

Undrar jag hur tankeverksamheten fungerar på de som fastnat på E22?

Man kör inte bil på skåneslätten när det är uselt väder, om man inte måste. Snö-jord-drev och en enda bil som kör fast, så sitter man ju i skiten.

Om man är ute på vägarna vintertid så har man givetvis med sig varma kläder och varma skor och man ser till att ha ordentligt med drivmedel i tanken. Alltid.

1 gillning

Näe, man kör lastbil…och dessutom med sommardäck.

1 gillning

… ordinarie däck? :wink:

Allvarligt talat så är det väl svårt med just lastbilar och deras påfrestning på däck!?
Jag låter tanten köra med (odubbade) snödäck året om. Snitthastighet runt 25km/h på 800 mil om året. Toppfart nån enstaka gång runt 90. Då ”smälter” inget mönster bort.

Lastbilar tuggar ju rätt bra med däck på torra vägar så det är förståligt om de inte har så mjuk (läs, värmekänslig) gummiblandning.

Egon

Idag såg jag för några korta sekunder något gult som lyste uppe bland molnen, dock var det övergående och inget att oroa sig för. Jag kunde lugnt återgå till snöskottandet för 9:e dagen i rad.

1 gillning

Idag blev Åberg blåst på titeln “Årets Rookie” :rage:
Undrar hur mycket fuffens under bordet som ledde fram till det här beslutet ?

Hade faktiskt sol hela dagen, mycket fin vinterdag, nere och hälsade på farsan, blev lite snöskottning där trots allt, plogningen i Stockholmsförorten är inte i klass med den hemmavid. Låg sju-åtta centimeter nysnö på villagatan som tydligen legat flera dar, sen kom plogbilen då vi satt och fikade.

Typiskt amerikaner.

Klubben för inbördes beundran…

Nu har det slutat att snöa, undrar om man ska skotta fram sambons bil idag ?

1 gillning

Kall natt luft/luft pumpen kämpar hårt dock det räcker inte. Kallt f-ventilation inte det bästa valet.

Tittade precis på min bergvärmepump. Den har inte behövt värma utöver bergvärmen än.
Synd att jag inte kunde få fram samma information på min gamla jag bytte i oktober

Temp inomhus? samma alla rum eller annat?

22ish, lite högre i pannrummet

Hade inte hört talats om Åberg om han inte va svensk tror jag ärligt talat. Än så länge har han objektivt sett inte vunnit så mycket som syns.
Men likadant, jag vet inte vem vinnaren va heller. Minns nog ingen “rookie of the year” i någon sport någonsin heller för den delen så hur viktigt kan det va.