Idag

Fick jag ett mess från sonen som frågade om han har grönt kort, tydligen sugen på att börja spela igen. Han tog det för typ 10 år sen på Kåbo (och slog som en häst sparkade, har mer av sin idrottande mors gener), men gav upp ganska snabbt då kompisen slutade. Finns det registrerat nånstans att en person har grönt kort?

Tror jag bärbagen får göra comeback. Börjar tröttna på att putta vagn.

1 gillning

ska jag prova foten på Brollsta.
Inte f-n verkar den bli bättre :frowning:

Sååå går det så går det, ny önskemål från Erdogan.

Helt ok för mig - vi kan byta vårt EU-medlemskap mot deras NATO-medlemskap.

2 gillningar

Ångrar jag att jag inte köpte på mig kinesisk valua innan den rusade
image
Konstigt att ingen annan märkt kursuppgången…

2 gillningar

2 olika processer som Erdogan ser som 1.
För Erdogan är det “bara” att uppfylla EU krav. Hur svårt kan det vara…

Vem är överraskad? Matthandlaren i Ankara kommer försöka klämma ur allt som kan tänkas klämmas. Bara att igga och låta saken ha sin gång.

1 gillning

Se där, se där. Matthandlaren i Kalkonien har visst nått så långt han tycker sig kunna. Så får vi se, om det blir “ok”.

Inte idag, men i morgon, rullar bilen söderut.
Först ett par dagar i SE, sedan den där veckan på IE (som snackats om i en annan tråd). Links, links, links! Kan nog bli en och annan Smithwick’s också. Får hoppas man inte regnar bort bara.

2 gillningar

Hoppas EU sätter stopp för honom. Ett natoland som “inte ens” kommer med i EU.

björkhagen

Läser om greenfee-avgiften på Björkhagens GK 1980. “Kommunspelare” är ett skönt ord.

Vad menar dom med ordet tror du?

Jag tror det syftar på spelare som inte var anslutna till nån klubb, utan bara ville lira golf. Och göra det på en kommunal anläggning.
björk2

25kr då typ 100kr idag. Minigolf?

1 gillning

9-hålsbana. Trång men kul.

1 gillning

Har för mig att de som bor i San Diego och spelar golf åtminstone förr hade en ruggig rabatt om de ville spela Torrey Pines. Nån slags komunrabatt. Har aldrig hört talas om det i Sverige, men den där lät lite så.

Ang. greenfeer i Stockholm på 80-talet så var det även med den tidens penningvärde billigt. Jag och bäste golfpolaren åkte runt och spelade, med sommarjobbspengar och lönen från första jobbet… Ullna var ju “fina banan” då den var klar, men den var heller inte särskilt dyr. Drottningholm, Kevinge, Lidingö, man uppfattade ingen som särskilt dyr.

Korrekt. Spelade med en San Diego-bo nyligen och han sa att de spelar Torrey för 50 dollar. Även gäster så jag kanske skulle kvista över. Kul att lira med en “kändis” också. Blue Jean Lawyer

2 gillningar

Ledande bud: 3 kr :slight_smile:

Men alltså bagen har en viss charm.