Idag

Vältar man bunkrar?

Bro Bålsta.

Robban?

Varför kom jag att tänka på Puttaren :icecream::icecream:

1 gillning

Var det mycket mindre fotbollssnack, det varierar mycket! Aquaman orkar inte ens gnälla på fomarna… :crazy_face:

12 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Sportsnack

Dela av till en sportsnacktråd.

/Edit: Delat av sportsnack från Idag-tråden till Sportsnack-tråd. Varsågoda.

1 gillning

Drar jag söderut. Det är dags för lite :es: :sunny:

4 gillningar

Det är nog jäkligt skönt väder där nere nu, typ försommar?

Men jag spar mig till i Jul, skall se om jag får med mig nån då, min trogne reskamrat spelar tyvärr på grönare ängar, som jag tror jag nämnde. Även om det är lite trist med sovande Bermuda.

1 gillning

Borde vara runt +25

Lite i svettigaste laget för golf men skönt annars

Besökte Beijer Bygg, blir nog en sväng imorgon med.

Idag anlände man till Kalmar för säsongens dartavslutning. Alla lag som spelar i Riksserien (Från elitserien till division 3) spelar sina avslutande matcher på samma ställe (Ishallen).

Jag håller förstås till i div3.

Fokus på det sociala, dricka öl och ha trevligt.

Ikväll uppvärmningstävling, imorgon och söndag matchspel. Något oväntat vinst i första matchen i uppvärmningstävlingen.

2 gillningar

1 gillning

Roligt igen med detta avslutningsparty efter 3 år Corona-uppehåll.

1 gillning

… svängde jag inom biltema för att jag inte orkade vänta på ”riktig” epoxi till klubborna.

Väl igenom kassan då tänkte jag ta en obligatorisk mjukglass. Klockan var 11:00 och framför mig stod en man med skitig hantverkarmundering, stora jävla ringar i öronsbibbarna som troligen agerade antenner till de AirPods han hade i.

Han beställde 6 korv m bröd och en kaffe. 6!!

  • Ok, familjen ör väl med, tänkte jag…. nähä. Idioten skulle käka 6 korv själv och tyckte att han gjorde världens kap med 35:- för ett skrovmål.

Jag är inte fancy, näsan pekar i värsta fall rakt (inte upp) men så white trash blir jag aldrig att jag trycker i mig korvar i mängd bara flexat de kostar 5:-/st.

Egon

Är det just att det är sex korvar som är White Trash eller att han inte betalade 180kr för sin lunch?

4 gillningar

Alltså, det här är ju inte något annat än förutfattade meningar. Hunden efter håren.

Man kan väl säga som så att jag skönjer det ”trashiga” i antalet vs priset. Han hade garanterat inte stått i en korvmoj och beställt 6 kokta för 20:-/st.

Sen är det hela utstrålningen. En fastvuxen ”öronsnäcka”, sliten keps, klädernas skitighet var inte synonymt med ett uppdrag utan satt säkert kvar sedan förra veckan.

Jag känner igen typen. De vill vara egna men inser inte att det krävs mer jobb än bara 7-4.
Genom att skrota runt på biltema, i arbetskläder och dra några korvar … så ser man bizzy ut och kan försvara den leasade skåpbilen yrar sett.

Det finns många posers ur alla samhällsskikt och synonymt är att det nästan alltid skiter sig för de flesta.

Egon

Haha jag går omkring i arbetskläder 24/7 nu. Dock ingen öronsnäcka (peltorlurar). Hoppas jag passar in i din fördomsfulla tanke Egon :joy:

1 gillning

Mest fascinerad att du såg någon som iaf ser ut som den jobbar på biltema, är ju mest panchisar, jugoslaver och medelålders gubbar som tror de kan “meka själva” där annars.