Idag

4 gillningar

Chitta jobbigt juh. Var man tvungen att köra copilot istället för chatgpt

Är det någon mer än jag som såg Victoria Silvstedt på ekonomiprogramet igår kväll? Hon tjänar en massa pengar på aktier och visst riktigt slipad. Men hon låter urfånig med sin svengelska och hennes rörelsemönster ser patetiskt ut.

1 gillning

Pissar jag lite på Telenor och/eller TV4.
TV4SportMax-paketet (inte mitt, svärfarsgubbens) hoppade upp ett märkbart jack i pris mht att det lagts till kanaler, kanaler som inte ger något större mervärde i det aktuella fallet.

Bundling har sina sidor…

Beror troligen på att TV4 tar över Allsvenskan i fotboll nästa år.
Jag fick mail från Tele2 att mitt abb på MaxSport blir billigare nästa år pga det (-190:-).

1 gillning

Va ? Har detta verkligen hänt någon gång tidigare att en kanal SÄNKT priset pga att dom tappat en liga ???

1 gillning

Om det inte är nått lurt eller stort tryckfel så.
Från min faktura:
HBO Max Sport 260 kr 1 dec 2025 - 31 dec 2025 260 kr.

Från mailet:
Ändringarna beror bland annat på att rättigheterna för Allsvenskan och Superettan flyttar från HBO Max till TV4 från och med 2026. Det här påverkar priserna för de olika produkterna.
Från och med den 1 januari 2026 kommer ditt nuvarande pris på HBO Max Sport justeras till 70 kr/mån.

Fick faktiskt samma fel på en annan sida via jobbdatorn, turligt nog. Visste inte (vet väl inte riktigt än) vad det var men insåg snabbt att det är nån ”source” som används av vissa men inte alla.

Egon

Såg det inte men visste sen tidigare att hon är jävligt skärpt. Utan att på något sätt vara ”sån”… hon är verkligen någon som andra kvinnor borde vara avundssjuk på. Hon har fått allt. Brains and looks…. och jag har fått uppfattningen från olika håll att hon är jäkligt trevlig också.

OT.
Min första screen saver på en 386:a. Som gud skapade henne, :flushed_face:

Egon

Citerar min farmor ( en sann optimist…): Prisa ej dag förrän sol gått ner!

1 gillning

Kanske väl tidigt nu

1 gillning

Idag fick en av körerna jag sjunger i den intressanta nyheten att vi i Mars skall framföra en Kent-konsert. Väldigt kul som omväxling till kyrklig musik och traditionella kör-sånger.

Då blir det att lyssna in sig på Kents musik, det är inget band jag aktivt lyssnat på tidigare.

1 gillning

Har någon på text-tv humor. ”Don’t eat the yellow snow!”

2 gillningar

Tror det hade med fotboll att göra men stämmer in på så mycket.

1 gillning

Är inte det en stående rubrik varje dag numera?

2 gillningar

Men är vi överlägset sämst?

2 gillningar

Höstmötet gick som väntat. Förslaget på medlemsformer med omfördelning av kostnader baserat på spelmängd röstades ner. Klubben har uppgiften att ta fram nya förslag på medlemsformer. Tror personligen att hade förslaget remissats bland oss medlemmar och skruvats lite på så hade det gått igenom igår. Nu får vi ett nytt möte med stor risk att många fler dyker upp oinitierade i frågan och ska proteströsta utan att förstå vad det röstas om. Intressant att se hur många som inte fattar att det finns en korrelation mellan tillgänglighet och medlemsavgift. Också intressant att betrakta hur utsatt föreningsformatet är för ”kupper” när de som är för något lätt stannar hemma och de som är emot dyker upp.

2 gillningar

Öka avgiften. Egna klubben mår bättre, närliggande klubbar mår bättre. En anläggning typ Landeryd med 3 banor och mera borde kosta någonstans kring 12-13’ att vara medlem på. Vill man få upp klassen ytterligare förmodligen 15’ och fortfarande vara prisvärd.

Om jag gissar att den kostar max 8000 att vara medlem på, ligger jag i närheten?

Dessutom skall det inte finnas “vardagsmedlemskap” etc. Juniormedlemskap där man kan begränsa banor om man måste, Fullt medlemsskap och Hdersmedlemskap. Det är dom tre formerna som borde finnas. Det sista antingen på grund av lång och gedigen tjänst inom klubben eller en större donation exempelvis.

Man bör höja avgiften tills luckor börjar synas i bokningssystemet.

Bara närheten till Landeryd mot t.ex Vreta Kloster är värd ett par tusen om året bara i minskade bilkostnader men det är aldrig något folk tar hänsyn till.

1 gillning

Håller med om att det är för billigt att vara med hos oss generellt 8000ish 2025.. Dock har vi själva svårt att inse vilken produkt vi har och det känns konstigt för många att jämföra oss med andra premiumklubbar. Baserat på det data som finns på spel så är jag personligen för en modell där vi som spelar mycket betalar mer så vi kan behålla dem som spelar lite(mina favoritmedlemmar😉). Förslaget som föreslogs hade dock en gräddfil för en medlemsgrupp till bokning vilket var den fråga som ingen sa något positivt om även om det fanns massa åsikter om andra delar också i förslagna upplägget. Huvudsyftet med nya upplägget är att skapa tillgänglighet för oss medlemmar genom att minska antalet gäster på olika sätt och flytta den intäkten till en kostnad på oss medlemmar.