Jo då, den är vad man förväntar sig.
Samhällskritisk och mkt mörk humor.
Jag gillar alla hans böcker.
Men tyckte Martens tips var bra, så nästa bok i ämnet blir från annan infallsvinkel!
Jo då, den är vad man förväntar sig.
Samhällskritisk och mkt mörk humor.
Jag gillar alla hans böcker.
Men tyckte Martens tips var bra, så nästa bok i ämnet blir från annan infallsvinkel!
I know, fick tillbaka flera tusen.
Sitter jag på provtagningen för en glukosundersökning.
Hade varit uthärdligt att vänta de två timmarna om de inte haft SVT på i väntrummet. Outhärdligt vinklat och ointressant.
Fattiglapp här med! Å andra sidan, att låna ut pengar till staten, rätt skönt i retrospekt.
Haha. Själv är bäste dräng. De har inga prov inbokade 9-tiden tycks det (morgonfika?) så det var tomt i väntrummet. Ingen fjärr, men jag hittade de fysiska TV-kontrollerna under ramen och stängde av ljudet.
Peaceful!
Då missade du bland annat dessa programpunkter
Ny forskning - skratt stärker föräldrabandet
Stora förändringar i årets Formel 1
Vilka tas ut till avgörande VM-kvalet?
Nordens viktigaste vägar i krig
Firar tio år som komiker med turné
Ointressant ligger ju förstås i betraktarens öga, men hur fan vinklar man ovanstående?
Allt det där rullade igenom här. Men sen är det synd om libanon för att Israel vedergäller attacker. Nån brud fick breda ut sig om hur dumma killar är i humorbranschen. Kulturen örlar om nån fiktiv popstjärna som har tufft med dumma killar. Osv. osv. Och så ska de veva det om och om igen.
Ja repetition i morgonprogrammen är fett segt, det medges. Tanken är att man ska kolla 10-15 minuter ungefär.
F-ck that. Det räcker med några sekunder så har man fått nog.
Firade förresten restskatten med att dra ut en tand igår ![]()
Men tack vare Tidö-gänget behöver jag som 67-åring numera bara betala 10 % av kostnaden ![]()
Man kan ju tycka att sossarna borde infört detta när dom regerade men med tanke på vänsterns ilska över reformen - man tog ju samtigt bort den fria tandvården för unga - så lär väl detta försvinna om vänstersidan vinner valet i höst. ![]()
Till skillnad mot innan, då behövde man betala vaddå, 15-50%… Undrar vad (ni) pensionärer förlorar i övrigt?
Tycka och tycka, att man tog bort ersättningen/sänkte åldern för de unga är ju minst lika illa som ersättningen är bra för de gamla.
Att betala upp till 15-50% av 1820 sek sett till att laga två tänder som studerande 19-åring, då blir det snett sett till ersättning om du frågar mig.
Ett problem med att sänka för de unga är ju att en bra vård tidigt ligger kvar även när man är äldre. Nu påstås det att unga i hög grad skippar tandvården för att de inte anser sig ha råd. Vilket på sikt leder till en generellt sämra munhälsa, vilket osv…
Fullpris innan - inga rabatter!
Det var först när du fyllt 80 som du betalade mindre.
Därav att många äldre inte hade råd att gå till tandläkaren innan reformen.
Tycka och tycka, att man tog bort ersättningen/sänkte åldern för de unga är ju minst lika illa som ersättningen är bra för de gamla.
Att betala upp till 15-50% av 1820 sek sett till att laga två tänder som studerande 19-åring, då blir det snett sett till ersättning om du frågar mig.
Ett problem med att sänka för de unga är ju att en bra vård tidigt ligger kvar även när man är äldre. Nu påstås det att unga i hög grad skippar tandvården för att de inte anser sig ha råd. Vilket på sikt leder till en generellt sämra munhälsa, vilket osv…
Behöver du gå till tandläkaren när du är ung beror det oftast på att du missköter din tandhälsa. Fanns ingen gratis tandvård när jag var ung.
Embrace the opposite.
Som vi fick tips om av @Marten här om dan.
Fanns ingen gratis tandvård när jag var ung.
Jag vet inte vilken åldersgrupp du tillhör men jag (född -62) hade gratis tandvård. Jag tror det gällde tills jag slutade gymnasiet men det kan jag inte ta gift på. Det kan ha varit åldersbestämt.