Idag

Förvisso. Det jag eg vänder mig emot är att sk AI hallucinerar svar om man inte tydligt sagt att gissningar skall undvikas och måste deklareras om de förekommer.
Det borde vara tvärtom, att default är att gissningar tydligt markeras.

Edit: Det handlade om 3GPP 38.331 vilket är en väldigt fet spec med sanslöst mycket information och detaljer och väldigt stora frihetsgrader, men där man kan tycka att ett AI-verktyg borde vara väldigt exakt i sina svar eftersom man kan läsa sig till det hela i specen (den är typ 1000 sidor tjock, med mest bara definitioner, relationer, valbarhet, osv).
Edit 2: Herr nörd SN “kan” givetvis inte hela specen, man behöver vara en riktigt rejäl RainMan för att nå dit, men sådär en 200-300 sidor har jag nog skapligt ok bakom pannbenet.

Agree!

1 gillning

MUA betyder dels Mark Under Arbete

men också

MissUppfattning Av ämne

Hur f-n kan detta inlägg (och dess kompisar) ligga i Idag-tråden :rofl:

Fråga MOD? :wink:

1 gillning

Fråga Torgny Mogren..

2 gillningar

Idag är väl ”tråden-man-säger-nåt-i-om-ingen-tråd-i-ämnet-finns”? Slasktråden?

Borde väl iofs finnas nån AI tråd

Gjorde jag om min modellering, finslipade preprocessingen och gjorde en Streamlit-app. Faktiskt både roligt och lärorikt - och så fantastisk enkelt när man har en AI i ryggen som kan fixa koden när man inte riktigt hittar rätt.

https://puttaren-predict.streamlit.app/

1 gillning

Kompade 3 timmar idag för att fika o tjöta med en tidigare kollega…2,5 timmar som kändes som minuter med rätt person.

3 gillningar

Kära hustru och jag vaccinerade oss mot influensa i höstas. Har legat tre dagar nu, febern går upp lite för varje dag. Møg.

Been there done that. Hostan är kvar två veckor senare.

Krya! Du kanske bör ta lite väl utvalt desinfektionsmedel, oralt, ett par ggr per dag. Drygt 40% är en lagom stark blandning.

1 gillning

Tack. Det hjälper inte, men det blir betydligt roligare. :laughing:

Krya, som sagt!

Tack!

Fett kallt!

Och sumokyla är ju ändå ett begrepp vi tunga grabbar kan förstå.

:slight_smile:

Men rekord? Här? Inte en chans.
Det är bara -22 ute så det behöver gå ned ytterligare 21 grader, till -43, för att det skall bli rekord på min adress. För PB behöver det bli -44. Jag tvivlar på att jag kommer uppleva det under min livstid, om jag inte drar iväg till nåt känt köldhål (Naimakka, Vittangi, Nikka, …).

Lärde jag mig något nytt om mig själv i ett mail…

Hej Henrik

Valberedningens önskemål

Snart är det dags för årsmöte där val av styrelse är en viktig punkt, en engagerad styrelse är avgörande för fortsatt utveckling av ---------- och vår gemensamma upplevelse.

Styrelsen bör bestå av individer med olika kompetenser och bakgrund för att på så sätt spegla medlemmarna i klubben. Vi söker därför speciellt dig som är kvinna och som är intresserad av att vara med och forma framtiden för -----------.

Har du frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att höra av dig till någon i valberedningen.

5 gillningar

Blir det Henrietta?

Henrika ligger närmare till hands…

1 gillning

Rekordkylan torde ha varit under kryogenium då alla haven över hela klotet var frusna.

Idag behaglig temperatur just nu utanför huset -10,7.
Den officiella temperaturen -12,8

Bor precis vid en skogskant på en sluttning och ganska nära en halvstor väg vilket troligen drar upp temperaturen någon grad, därav skillnaden mot den officiella smhi mätstationstemperaturen någon kilometer bort.

Det personliga rekordet är -46 (Inofficiell mätning). -42 var den officiella (1979 ?)

Den kommande natten blir kall, ned mot -30.