Vilka kom 2:a i fjolårets majors ?
Inte googla, det är fusk.
Förra året var det rätt lätt ett par stycken, Rory blev snuvad på St Andrews av Cams äckelputtning och Pereira lirade bort sig på sista hålen. Sen minns jag inte vem som blev efter Scheffler och MattHew. Visst minns man segrarna bättre. Minns man tvåan så är det ofta på nåt negativt sätt. Förutom Phil och Jack i varsin duel in the sun.
Mest berömda tvåan är väl Van De Velde?
JvdV är en oförglömlig tvåa. Att Paul Lawrie vann den BO är troligen mindre känt.
Än mindre allmänt känt är ju den andra tvåan där.
Mickelson på Winged Foot 2006 går ju inte av för hackor heller…
JL spelade ju en sorts andrafiol så det är ok att inte komma ihåg det.
Ett mer episkt och mer självinducerat haveri än JvdV på 72:a är svårt att tänka sig.
Många minns nog även Tom Watson på BO, en mer “impopulär” segrare får man nog leta efter (Cinkie bad om “ursäkt” efteråt för att han vann. Jo, nog minns man en och annan tvåa.
Parnevik i BO -94, när Nick Price vann.
Platsar kanske inte som klockrent haveri men väl som “kanske borde jag spelat för par istf birdie” (nästan ett haveri)?
Greg Norman, Masters -96, sista dagen.
Alla genomklappningars moder med elva “tappade” slag vs Faldo.
Constantino Rocca i British Open 1995 minns jag väldigt väl men jag var tvungen att googla för att komma ihåg att det var John Daly som vann.
Persson på SEO 87. Leder, slutar sista rundan med en massa bogeys. Särspel mot Brand JR. Inspelet slår ner precis bredvid flaggan. Ett förtjust utrop från publiken, sedan ett besviket då backspinen drar iväg bollen långt från hål. Och Brand JR vinner.
Adam Scott leder BO, slutar med ett gäng bogeys och Els vinner. Om jag minns rätt fick han plåster på såren april efteråt, Cmon aussie!
Det där är den klippta versionen.
Momentet saknas då han tar bort ett gruskorn i linjen och sedan ställer upp sig lite slarvigt.
Enligt mig är det en stor del i missen att han inte gör om sin puttrutin efter att ha tagit bort gruskornet
Colin Montgomerie och Phil Mickelson US Open 2006.
Sänker långputt på 17:e för att gå upp i ledning.
Colin: Par på 18 räcker nog till åtminstone särspel.
På 18:e en bra drive, bollen ligger bra på fairway.
Duffat inspel (järn-9 ?) hamnar kort höger om greenen, rätt tjockt läge.
Rätt dålig pitch och en treputt på det.
Phil kommer efter Colin, behöver bara par för vinst.
Slicar driven och fortsätter att harva, blir också en dubbel.
Bägge kommer ett slag efter vinnaren Ogilvy
Enligt en legend ska Ben Hogan rest sig ur fåtöljen hemma i Fort Worth och sagt : Get away from the ball!
Ska testa er.
Vem vann när Roberto de Vicenzo skrev under ett felaktigt scorekort?
Thomas Björns bunkerhaveri!
“I am such an idiot”
Egentligen ser ju inte själva stroken så kass ut. Mer som att putten styr ut åt höger på ett märkligt sätt.