Plötsligt inträffade en enorm katastrof på jorden vilket fick alla människor att dö. För att få ordning på allt tog Gud upp alla människor till himlen. Där samlade han dem och sa:
Jag vill att alla män ställer sig på två led. Ett för dem som bestämde över sin kvinna, och ett för dem som lät sin kvinna bestämma. Ni kvinnor kan följa med Sankte Per.
Raden med män som låtit sina kvinnor bestämma blev flera hundra mil lång, men i raden för män som bestämt över sin kvinna stod en enda ensam man.
Gud blev arg och röt:
Ni män borde skämmas. Jag gjorde er till min avbild och se vad det blev av er. Titta på den enda av mina söner som stod upp för sig själv och gjorde mig stolt. Lär av honom. Säg mig, min son, hur kunde du bli den enda som valde den här kön?
Mannen harklade sig och sa med pipig röst:
Jag vet inte. Min fru sa åt mig att ställa mig här.
Jag var på Ica igår och köpte en säck Doggy hundmat till hunden, i kön bakom mig frågade en kvinna bakom mig om jag hade en hund. Varför skulle jag annars köpa hundmat, tänkte jag??
Så impulsivt sa jag:
Nej, jag har ingen hund, jag ska börja på min diet igen, men att jag förmodligen inte borde göra det eftersom jag visserligen gick ned 10 kilo förra gången, men hamnade på intensiven med en massa slangar, nålar och näringslösning i båda armarna.
Jag berättade för henne att det egentligen är en perfekt kost och allt man behöver göra är ladda fickorna med Doggy hundmat och helt enkelt äta en eller två varje gång man känner sig hungrig.
Maten är klart näringsmässig så det fungerar bra och jag tänkte försöka igen. (Nu stod alla i kön och lyssnade fascinerat på min historia.) Skräckslagen frågade hon om jag hamnade på intensivvård eftersom jag blev förgiftad av hundmaten?
Nej, svarade jag, jag klev ned från trottoaren för att sniffa en pudel i rumpan och blev påkörd av en bil.
Jag trodde att killen bakom henne skulle få en hjärtattack, så mycket som han skrattade.