Tips!
Denna på Twitter. Så skön:
Mitt kraftdjur är en f d kollega som öppnade mailkorgen efter semestern och bara ctrl+A, delete. Resten av året hade han autosvar där han vagt lovade att återkomma inom 6-8 veckor.
Jag förstår principen. Var det något viktigt kommer det ett mail om varför man inte svarat, resten var nog inte så viktiga
So, that’s where the ball went …
Bilden visar Albert Einstein när han föreläser i Göteborg år 1923. Om man tittar noga så ser man bl.a. kung Gustaf V som åhörare. Einstein anses av många ha haft ett av de mest kreativa intellekten någonsin. Han fick nobelpriset år 1921. Han har kommit att personifiera vetenskaplig genialitet.
Einstein åkte i början av sin karriär runt i USA och förelästa. Han hade då en chaufför som körde honom från det ena stället till det andra. När föredragsturnén hade pågått ett tag sa chauffören att han nu kunde Einsteins föredrag utantill efter att ha hört det så många gånger.
Då sa Einstein, ”ni kan hålla föredraget i kväll så kan jag sitta i publiken”. Det gör jag gärna”, sa chauffören. Jag tror inte att någon kommer märka något.” Men publiken kanske ställer frågor? Vad gör vi då?” ”Det klarar jag också”, sa chauffören. ”Det brukar vara ungefär samma frågor så jag kan svaren.”
Det blev kväll och chauffören höll ett riktigt bra föredrag och Einstein satt i publiken klädd i chaufförens uniform och lyssnade. Så blev det dags för publikens frågor. Chauffören kunde besvara alla, ända tills någon ställde en mycket komplicerad fråga.
Chauffören svarade: ”En så enkel fråga kan till och med min chaufför besvara.” Så vände han sig mot Einstein:
”Varsågod!”
Nooooooo!!!
Har för mig att det på Grönlund fanns ett sprinklerlock med texten ”Lycka till” på en par5:a.