Pink Floyd Radio rullar jämt och ständigt på Spotify.
I used to be a bushdriver…
Oöverträffad humor. Detta avsnitt är det bästa som SVT producerat nånsin.
Hehe, den var barnförbjuden hemma, gick under kategorin sovjetisk dockfilm och Villevalleviktor. Men den gick i repris nån gång på 80-talet, och jag och några vänner blev helt förälskade. Det var nån apa med också.
Inte Apa Anders, Gorilla! ![]()
Have you heard about the claustrfobic astronaut ?
He needed space!
Jag har den på en T-shirt.
Vad är sniv? Snö?
Dom säger nordanvinden och kolla vilket håll den kommer från… men östan är sitt eget helvete, i och för säg. Har det börjar blåsa östan, sen kan det hålla på i minst en vecka, med ofattbar intensitet. Lägg sen på snö uppepå det, å vädret som vi har nu är ett faktum. Man får dra på sig så mycket man har i garderoben om man så bara skall ut och hämta tidningen om morgonen! Framfåt kvällen tänker man “ja det var väl bara lite eftermiddagsvind, det mojnar nog till imorgon bitti!” Men i helvete heller…
Jag står med min kikare och ser bort mot Spraglehall, när bonnen har släppt korna lösa till att beta i vårsolen, då kommer jag med ut igen!
Malin: Å på norrvägen skall vi inte ens tala om det, det blåser ju så snön ser ut som chokladpudding"
Listerlänningen: Byasnö, som Måns Torstenssons barnbarn så vackert myntade en gång i tiden!
Dags att ta upp träningen igen
https://www.facebook.com/share/r/18S6BFWQBD/
Det där måste klassas som funktionell träning, spot on.![]()