Humorhörnan

Som ren upplysning kan jag meddela att Stockholm har rött styre vilket ju blir lite udda om man anser att ETC är en propagandatidning. Avd “binda ris åt egen rygg”.

Hedblom igår när han kommenterade DP world tour:
Marco Penge slår en Drive: sådär långt åker inte jag på semester

2 gillningar

Ja såklart. Vänsterpropaganda med sedvanlig fokus på kravlöshet och slöhet. :slight_smile: Därav det typiska med att barnet bor på Södermalm. Föräldrarna är givetvis innerstadsvänster som läser/jobbar på ETC och det har smittat av sig på ungen.

Jag nämnde förut att jag verkligen försöker se båda sidorna av saker och ting men en sak jag verkligen kämpar med är varför man inte gillar ordning och reda, höga krav och hårt arbete på den vänstra sidan av politiken. Har det alltid varit så? @Anders? :wink:

1 gillning

Pojkens förslag till lösningar var alltså:

• Bättre mat

• Bättre ventilation

• Klasser med 10-15 barn

• Många rörelsepauser och kortare lektioner

• Längre raster

• Börja senare

Den tioåring som inte håller med om ovanstående bör nog genast uppsöka kurator eller i värsta fall barn-psyk!

ETC ligger en bra bit vänster om sossarna. Dessutom är det väl ingen som tar ett barns kritik mot skolan på allvar. Hoppas jag… Daniel 10 vill nog inte göra särskilt mycket alls. Inte komma i tid, inte sitta still och absolut inte göra läxor. :grin:

Jo men du vet…även V och Mp styr i Stockholm!

Ja det är klart. Och redan på min tid på mellanstadiet (80-talet) pratades det om elevmedbestämmande.

Om inte föräldrar och samhälle undergrävde lärarnas auktoritet så hade det nog gått bättre att hålla ordning i klasserna. Min exfru var högstadielärare men slutade efter ~15 år i yrket på grund av att det inte går att jobba i den miljön. Ungar som inte lyssnar, föräldrar som tar sina barns sida i konflikter och hotar skolan med att flytta barnet till en annan skola om de inte får som de vill osv osv. Ungarna lär sig snabbt att det inte är läraren och skolan som bestämmer…

Då kan de ju passa på att höja skatten till glesbygdsnivå så kanske de får råd med Daniels önskelista. :slight_smile:

Daniel har lämnat kommunpolitiken!

Redan vid 10 års ålder? :smiley:

1 gillning

Året är 2050, på en byggarbetsplats drömmer Daniel,35 år om hur bra han hade det i skolan. Ingen chef som undervärderar hans arbete, inga räkningar att betala och en lön som knappt räcker till livets nödtorft..

1 gillning

haha, trodde du menade Helldén.

https://www.instagram.com/p/DM0IeUnsGro/

Min humor.

Så att vi kan ge bort mer till glesbygden, nej tack.
Nu ger vi bort pengar till kommuner som ger bort pengar till lokala idrottsklubbar.
Något stockholms stad INTE gör eller kan eller kanske ens ska.

Det där kan man se på flera sätt. Vad som är rättvist och inte.

Jag har inget emot utjämningssystemet som sådant, om det går till sådant som ingår i vård omsorg och skola - ish.
Men att vi i stockholm indirekt ska sponsra idrottslag i andra kommuner, där brister det duktigt.

1 gillning

Leksand någon?

1 gillning

MFF. :smiley:

Malmö kommun får 6,8 miljarder från utjämningssystemet. Mest av alla kommuner (men ej mest per capita).

• många många fler… Skellefteå och luleå är ju två starka hockeystäder som får kommunal stöttning. Sen kan jag tänka mig att det minst finns en handfull till.
    Stockholmslagen får… NOLL