Har det någonsin hänt att…

…en spelare på en tour-tävling

glömmer en klubba vid green?

saknar en peg på tee och får leta på marken?

bytt om i bagageutrymmet på bilen?

Troligtvis,
möjligt,
troligtvis inte då man behöver vara ganska vig för att lyckas med detta.

Egon

2 gillningar

Har spelat med caddy några gånger och då finns det ingen risk att glömma klubbor nånstans.

Jaså du har spelat med en begagnad volkswagen (Caddy) :joy:

Amerikanska bilar är stora…

Daly sov väl iaf i sin bil innan US open?

Davis Love brukade väl sova i sin “bil”

Tror Hagen bjöd på skumpa i sin?

Det var ju ingen direkt “bil” Daly hade med sig… på nån tävling där han gjorde ett hemma-hos reportage inuti.

Skulle vara underbart att få en lidnersk knäpp och börja spela världsklassgolf, och ändå köra samma stil som jag kör på mina morgonrundor. Skulle bli viral. Hur man får en peg att hålla hela rundan osv.

I ett gammalt nummer av Svensk Golf finns det ett bra tips för det. Tejpa peggen så håller den längre…

… sen slår man bort 4 bollar på en runda.

:roll_eyes:

Apropå att bo i sin bil.

Funderade lite, har inte spenderat en enda natt sovande i en bil, golfande eller inte golfande. Har ni?

Yes sir! Boendes i en golf, passande nog.
Att säga att det var bekvämt vore att ta i, men vi gjorde det några nätter då vi saknade boende.

Bilsemester på Irland 1995. Varannan natt sov vi sittande i en Saab 9000. Varannan natt körde vi B&B

Hade en stor cheva van med elsoffa en gång i tiden. Inga problem alls att sova i den

1 gillning

Oh, yes!
Hur kan man ha nått mogen ålder utan att ha sovit i bil, i skogen, i tält, avslocknad på någon gräsmatta, i en båt, på soffan, i porten, … ?

1 gillning

… i krusbärsbusken….

-74 helkväll på stan med polarens Camaro, nyktra men glada, tog in på Norderstrands camping, satt och sov i ej fällbara säten, framåt 7-tiden sträckte vi på oss, startade och drog iväg hemåt Tofta.

Haha, snöstorm i Gävle 1998 och jag var inne och snurrade lite under natten.
Åkte hem till Sandviken vid 3-tiden på natten bara för att upptäcka att jag inte kom längre än till infarten till villaområdet då det var 50-60 cm snö på dom mindre vägarna.
Hittade inget bra ställe i Sandviken att parkera bilen då jag tänkte så långt att risken är överhängande att någon traktor skottar bort den om jag står dumt till.

Bara att åka tillbaka in till Gävle och köra upp i parkeringshuset och ställa sig där medans jag passade på att sova ett tag.
Efter ca 1 timme vaknade jag av att det var svinkallt i bilen så då fick jag köra runt i parkeringshuset tills jag fick upp värmen i bilen igen innan jag kunde stanna och sova ytterligare 1 timme tills kylan fick mig att återupprepa föregående procedur.

Till slut vid 8-9 på morgonen ungefär körde jag mot Sandviken igen och nu var även E16 (Riks80) nästan helt igensnöad.
Det fanns två hjulspår som man fick hålla sig i och trafiken gick i 30-40 km/tim med något stopp då och då när folk stannade för att slå av snö/is från torkarbladen.
När jag väl kommit hem så läste jag i tidningen/internet någon dag senare att även E16 blivit avstängd strax efter jag kört hem så det var ren tur att jag inte blev kvar i Gävle och fick bli hemskjutsad av militären eller liknande.

Och när det gäller att sova på udda ställen så var jag och samma kompis som blev nekad på Stockholms GK och hälsade på min moster i Sollentuna -94 under fotbolls-vm när det var så varmt.
Trots att hon bodde mitt i Norrviken i något radhus så valde vi att flytta ut våra madrasser på gräsmattan bakom huset och sova där vissa nätter. :laughing:

Och angående byta om på parkering är frågan om folk nöjer sig med bara ombyte för tidigare i år hittade jag en begagnad kondom mitt på parkeringen på The National. :rofl:

2 gillningar