Här är vi medlemmar

Vad blev det?
Jag är Kävlinge spelare!

Fortfarande klubblös. Lutar åt Örestad dock.

Harvar runt på Hofors GK!!!

Bosjökloster GK
The National

Fr.om nu och framåt Kristianstad GK i Åhus, går ur Boa och Karlshamn nästa år.

2 gillningar

Örebro city golf

Kan bara gratulera!
Vi spelade företagsgolf på östra banan igår förmiddag. Finishen på banan är bland det absolut bästa jag har sett, makalöst fint. Om det inte var så långt att köra..

1 gillning

Spelade där i måndags. Utan den knepigt utlagda (och i mitt tycke fula och onaturliga) bäcken på 15-16 hade Östra varit Sveriges nummer ett för mig. Redan innan jag spelat renoverade Västra är jag redo att ge Kristianstad förstaplatsen som Sveriges bästa anläggning.

Bara att hålla med. ”Om det inte var så långt att köra”.

/Edit: Makalöst fina spelytor och välskött även runt banan. En märkligt kraftig och illaluktande odör på sjuan (från ett reningsverk tror jag) kunde jag dock varit utan.

1 gillning

Det är till att vara lite bortskämda, ser jag. :wink:

2 gillningar

Bor fem minuter från Halmstad GK och sju minuter från Halmstad Golfarena. Har en uppsjö bra banor inom en timme. Inte lätt att motivera två timmar enkel väg med byar, fartkameror, husvagnar och elände.

2 gillningar

Kul ni gillar Åhus. Då tycker jag ändå västra är roligast.

Notera roligast, inte bäst.

Fick man lära sig något nytt idag med. Trodde Halmstad och Golfarenan var ihopkopplade

1 gillning

Uppsala hade ju den perfekta närabanan för alla uppsalagolfarhabitat, men där bor sonen och en massa folk nu. Den enes död…

När kommunen blir röd
Blir det golfarnas död

I större städer är ju markpriserna så höga att det är svårt att motivera att ha en golfbana centralt.

Money rules

När kommunen blir röd
Blir det golfarnas död

Och om mörk blå
Lika illa går det då

Vi har ju lite fler än två bilar per halvmil här nere… Att åka 12 mil längs E4/E6 och E22, Malmö-Åhus tär hårt på tålamodet.

Jag har sjutton minuter i bilen till The National, det är ok.

Det blir definitivt fler besök, KGK och The National är ju vänklubbar så greenfeen blir vettig.

1 gillning

Jag gillade den där bäcken, iaf visuellt, snyggt utlagd med träpallisad längs hela kanten. Och vattnet var kristallklart. Bäcken ger ett exklusivt intryck och det syns att det har plöjts ner ett antal H&M-kronor i anläggningen. Håller med om att hål 15 var lite bökigt med bäcken som delade fairway diagonalt. Svårt hål trots korta 294 meter par 4.

2024 blir jag gf-medlem på Vinbergs GK (Falkenberg) medan jag spelar runt (med Golfamore/golfhäftet i nypan) o letar ny hemmaklubb.

(på förra forumet fanns en finfin lista med klubbar - o vilka som var med vart. Suveränt när man var på utflykt o sökte spelsällskap. Är den listan död o begraven?)

Det bör ju vara lätt för den snabbe tangentbordsföraren att sammanställa en lista i början av denna tråd.

1 gillning