Mors,
Någon som känner till en anläggning liknande Playitas på Fuerteventura?
Riktigt bra om man vill kombinera olika typer av träning och golf men kanske lite tråkig bana om man ser till golfen.
Tanken är att åka i slutet av januari så det begränsar antagligen alternativen något.
Vi var egentligen på väg till vidamar på Madeira då vi åkte på träningsresa häromåret, före pandemin, men det var fullbokat så vi hamnade på Fuerteventura. Gillar konceptet med träningsresa men Fuerteventura var rätt trist och banan ett skämt. Nu var det mest för träningen vi åkte, men hörde gott om Madeira innan. Googlade snabbt, verkar finnas banor i närheten, och golf finns på nåt sätt i konceptet men oklart hur.
Inte ens nästan lik Playitas på Fuerteventura, men när jag och polaren åker till Buenavista på Teneriffa i mars med Golf Plaisir kommer vi försöka trycka in en hel del träning i form av morgonlöpning och ev om vi kan hitta något närliggande ställe med padel eller tennis. Buenavista ligger dock helt off i norra Teneriffa, så ska inte ha för höga förhoppningar. Men det är den absolut bästa golfresan jag gjort (2015), så ser fram emot att komma tillbaka.
Tror hotellet ska ha ett litet gym om jag minns rätt, men det är nog inte mycket att hänga i granen. Spa-avdelningen är desto trevligare.
Gymmet på Buenavista var inte alls dumt. Rymligt, luftkonditionerat och med tillräckligt mycket utrustning för mig iaf.
Dåsa, det var glädjande nyheter! Minnet sviker mig från sist. Det gör bara resmålet än bättre.