F1-säsongen 2023

Meh!

1 gillning

Hittills ser väl alla ungefär precis ut som förra året? Möjligen har Haasen blivit lite snyggare med mer svart. I Ferraris fall vore det tvärt om snyggare att få bort det svarta. IMHO.

Formel 1 har ju haft återanvänd energi sen 2009 iaf, dvs långt innan Formel E var påtänkt.

Jag är en enkel man, jag gillar när det låter. Däremot är det inte så viktigt för mig om det är V10, Turbomatad 4:a på 1500 hästar eller V6… eller eller eller… bara det låter.

Såg el-dragster förra veckan och det som lät mest var drönaren som filmade. Som att se färg torka.

Har du kollat top fuel dragracing från nära håll? “Låter” får liksom en ytterligare dimension då.

1 gillning

Kanske lite mer finsmakare…
Nåt i den här stilen skall det vara. Och Chevelle är ju inte direkt den fulaste.

Räcker med vilken dragracing som helst… bara hur de låter på tomgång. Men då man pluggade i Linköping blev det ju trippar till Mantorp ibland.

Jo, och min kommentar syftade till att optimeringen av den ”nog” kommer vara viktig i framtiden för att skapa fördel.

Formula E ser jag inte som en konkurrent till F1 likväl som att ”Indy” inte är det.

Egon

Vanlig vs TopFuel = olika universum vad gäller dB. :wink:
Jaja, nog med OT.

Carbon fiber-livery alltså. Nu skall det sparas vikt på färg mina vänner! (Snygg combo dock)

1 gillning

Ja hela bröstkorgen vänder sig ut och in, såg det en gång i 12 års åldern kan fortfarande minnas känslan! Haha.

Ser fram emot D2S som släpps på fredag eller om det var lördag, bra uppladdning inför nästnästa helg och spännande att se hur det lät i Ferrari under säsongen som gick. Haha.

Til helgen är det f1-premiär. Inte för att Haas kommer ha nåt att göra med toppstriden men… väser: en bra bild är det i varje fall.

Me too learned, very exciting!

1 gillning

Då var säsongen klar. Max Verstappen vann WDC och Ferrari kom tvåa i WCC precis som väntat.
Säsongen avgjordes framför 50 betalade fans i Bahrain.

Första kvalet jag upplevt där de 16(?) första låg inom en halvsekund.
Var ett bra kval.
Racet avgörs i depån men RB har ju en bil erkänt snäll mot däcken så oddsen på seger imorrn är låga.

Nu ska jag se indykvalet.

Njae. Bara Ferrari var inom en halv sekund från Redbull.

Inte i Q1

Vad har q1 med nåt att göra?

FB_IMG_1661976954716