EG open 2024 på Lundsbrunn

Kan bara instämma i hyllningarna, kanon arrangemang i vanlig ordning. Gillade banan (nja, hål 16 - slog bort 4 bollar under helgen varav 3 på 16) trots att det var alldeles för lite korta doglegs höger istället för träddungar och annat bös, för att passa slicen jag la till med på söndagen …

16 va ju lätt, ca 100m kvar båda drivarna :sunglasses: med gamla skitklubbor.

Nästan, fastnade i eken båda gångerna. Chip o enputt

Rättat

1 gillning

Jo det var verkligen löjligt svårträffade greener. När de klipper greenerna så räcker det ju att de kör ett varv i ytterkant med klipparen så är hela greenen klippt sen.

2 gillningar

Har uppdaterat Hall of Fame.

1 gillning

För att vara så små greener hade jag oväntat roligt på banan. Måste varit att treputt i stort sett va en omöjlighet.

1 gillning

På fyran var treputt mer en realitet än en omöjlighet. :see_no_evil:

2 gillningar

Är osäker på om jag hade någon GIR på två dagar. Tror inte det.

Du slog väl i vattnet för att säkra bogey :thinking:

1 gillning

Kul att lira på Västgötaslätten! Hade varit ännu roligare om det fanns en golfbana :slight_smile:

Så spelade jag 18 på Lundsbrunn. Utslaget med avsikt i vattnet (hoppades iofs på att vara lite kort, men svårt att styra).

Runt 100 meter kvar till flaggan på en green som för en gång skull var inte låg “på bredden”.

Enkel wedge in och tvåputt.

Det här mingolf är jag inte ofta inne på, hur gör jag för att åka upp lite efter sorgespelet? Måste man veta nån golfid på markör?

Du kan ta mitt. 680406-053

2 gillningar

Tackar! Ett par EGO till så är jag nog uppe på vad jag borde ha.

Om ni tyckte jag gick långsammare än vanligt i helgen så har ni anledningen här.

Fick ett klubbslag på innebandyn i fredags.

Han som slog dig, har han kommit ut från akuten ? :wink:

3 gillningar

Han försökte träffa bollen. Vi är inte bättre än så…

varför kom jag att tänka på @Claesson77
https://www.facebook.com/share/r/p9FCjqa93ddGweYu/

Var jag med i helgen?

Har jag inget minne av…

4 gillningar