Ikväll vid midnatt släpps det. (Om man förköpt, annars 7/4)
Min psn: UGGLiS_
Tydligen kan man vara upp till 16 spelare som lirar online.
Får se om man kan skapa ligor osv och kanske spela flera ronder där man har 24h på sig att slutföra ronden. Eller att man kan spela dem veckovis då kan man spela när man själv har tid osv.
Självklart med svårighetsgrad simulation, så inga hjälpmedel å dyl.
Tror även man ska kunna spela tex grosspot osv
Intryck kommer här under så får vi se när en eventuell liga kan skapas framöver.
Hehe, lite lagom B att teasern börjar med något om att det ska vara realistiskt och även ha något nytt innovativt bollbeteende. Sedan när man får se ett slag från ruffen så visar längdjusteringen för läget 82-89% om jag såg/minns rätt.
När ska dessa speldesigners förstå att man inte automatiskt slår kortare för att bollen ligger i ruffen?
Mja om jag förstått rätt så är det hur bra lie du har, om 100 gör noll inverkan på din bollflykt så kan 80% ge avvikelser i såväl längd som riktning och det gör det svårare att forma slaget med skruvar osv. det ger alltså en större felmarginal på slaget och handlar inte bara om längd.
Första intryck ef 3h imorse - GALET svårt med de tuffaste inställningarna.
Lätt att lära jävligt svårt att bemästra känns det som.
Klurigt med swinghastigheten, får ingen bra känsla för snabb kontra långsam men med bara 3 timmar spelade varav kanske 2 i själva golfandet så får jag ge det mer tid.
Fantastisk grafik är det och 60 fps kommer att komma även det.
Ganska dryga menyer men man vänjer sig antar jag.
Lite halvflummiga gester från spelaren emellanåt vid dåliga slag kan han bli glad osv. Haha!
Just nu får det betyg 3.5/5 eller en svag 4/5 då 30fps och småtrögt flyt drar ner.
Spelglädjen är där och skicklighetsnivå är verkligen en grej oberoende av utrustningen, lite likt TGC men med möjlighet att få förbättringar genom träning/utveckling av karaktären.
Nya klubbor osv verkar enbart ge mer / mindre skruv osv. Rimligt.
På 3e försöket klarade jag igår Qschool. Here I come PGA touren.
Ej gett mig in på onlinedelen än. Finns typ 1k timmar med challenges och jox att uppleva tills jag får hem ett vettigt headset för att snacka medans man spelar.
Förstår det, dock tycker jag man kan få möta en vän i en match utan. Men det är ju jag det.
Har förstått att det kommit några patchar. Nåt du märkt av?
Inte sett nåt on 60 fps än dock
Nä exakt inge 60fps, de lyssnar dåligt på communityt.
De finns inga bra onlinelägen heller förutom dagliga och veckovisa turneringar… väntar på lite foursome / greensome och matchspel / alt shot osv.