Den genomsnittlige forum-spelaren

Vi kan ha gjort det här förut, men nu är det dags igen. Hur ser snitt-forumiten ut?

Man
40-65 år
Hcp 11
50-100 rundor per år
Tror han kan alla regler
Går i stort sett alltid på par eller bättre (förutom på forum-evenemang)
Byter klubbor minst varannan säsong

FYLL GÄRNA PÅ

Borttaget. Vattenmannens syfte var ett annat än jag trodde.

1 gillning

Men det där är ju du Berra. Jag menade hur vi tänker oss snitt-forumiten :slight_smile:

Om alla fyller i

r det ju lätt att få fram något slags snitt.

Har 10-12 set med klubbor i garaget.

Kan acceptera Otherside med RHCP som en åtminstone anständigt bra låt

1 gillning

Tar aldrig mer än 3:45 på sig för att spela 18.

4 gillningar

Anser att Old Course är sin andra hemmabana - även om man aldrig spelat där eller ens varit i Skottland

3 gillningar

Den jag läser fram är främst konspirationsteoretiker, ordmärkare som är helt oförstående till att internet inte är en enda stor faktabas.

Golfen är tyvärr en bisak vilket man ser på mängden golfrelaterade trådar.
Det är iofs inte så konstigt med ovan i åtanke eftersom de flesta frågor om svingtips alltid överöses med en bror duktig-mentalitet som skriker GÅ TILL EN PRO!

Det är samma med utrustningstrådar.
Fullständigt ointressant för flertalet men likväl raljeras det över de som lägger manken till och försöker.

Som gemensam nämnare är golf tydligen inte lika lättdiskuterat som bilar, foto eller fiske.
Jag skulle gärna vilja se nån gå in på ett fiske-forum och utrycka sig om utrustning där som det görs av noob’s här. :joy:

… Annars vill jag tro att de flesta är trevliga prickar eftersom alla inte kan vara lika idiotiska som jag.

Egon

3 gillningar

Trevliga prickar skriver jag under på alla dagar i veckan.

Alla spelar snabbare än gemene man (vilket alltid visar sig vara korrekt på SC/EG-tävlingar…)

2 gillningar

Påfyllning:
Spelar en 18-hålare i en fyrboll på 3,5h.
Slår en Drive + 250m

1 gillning

Använder golfvagn. Några som jag som bär drar ner snittet, några som kör golfbil drar upp.

Skulle säga att medel-forumiten alltmer går mot elvagn.

1 gillning

Gick det inte i hygglig fart på Mauritzberg? Har för mig det.

Jo. Vi släppte igenom varandra oavbrutet

2 gillningar

Den genomsnittlige forum-spelaren förstår det speciella språket som används i utrustningssammanhang

t.ex.
“Går att splitta/slitsa parallell toppen för att få en kona för taper, alt brotcha”

2 gillningar

Hahaha. Underbar!

…blir “trött” av makligt traskande, detta visar sig någonstans runt hål 11-16…

1 gillning

Ja, på Pebble Beach skulle det klockrent vara så.