Dan Persson, inte helt okänd, nämnde att han hade problem med chipp-yips så jag gjorde en liten video till honom med en “cheat code” för chippning.
L1, R1, SQUARE, R1, LEFT, R2, R1, LEFT, SQUARE, DOWN, L1, L1
Haha. Såg den här videon för första gången på länge. Fn vad enkelt det är med golf egentligen.
Utgick från den videon när jag tränade chippning i somras och gick mycket bättre. Speciellt tanken att händerna skall före och dra. Inget man inte hade hört förr men ibland behöver man repetition. Tack.
Instämmer med föregående talare. Chippningen på en bättre nivå än de senaste 20 åren. Nu hände det att man gjorde par även vid missad green även när man inte låg i bunker eller i puttningsbart läge. Det har periodvis varit synnerligen ovanligt under 2000-talet.
Tack puttaren.
Roligt att höra. Jag är väldigt glad om jag kan hjälpa folk så jag kanske ska fortsätta med andra tips. Puttning är ju min grej - kanske skulle göra nåt enkelt där. Många puttar för j-a illa helt i onödan.
Puttar dåligt uteslutande eftesom det är så jävla tråkigt att putta på många greener. På snabba greener kan det vara roligt om där är break.
Det snackas så mycket smörja om hur man skall lära sig att chippa. Olika metoder hit och dit från folk som inte vet vad de pratar om. Sluta lyssna på dem och kolla på den här instruktionen, det är den enda man behöver.
Haha, underbart. Stinger-wedge har man ju koll på, men lite sugen blir man på hans nästa lektion, “How to lose focus in the middle of a great round”.
Fantastiska formuleringar
“Let your history of bad shots build up tension in your hands”
“Imagine being struck by an archers arrow in the shoulder, just before impact”
Imponerande att han klarar att behålla fattningen när han råkar skicka chippen klockrent i flaggstången också.
Kan bara kolla på hans shorts