Bilder från dagens runda

Fyll på med bilder.

Kan det här ha varit första vårkänningen? 10° och strålande solsken i Skånes inre landskap. Spelade fem hål med provisoriska greener. Ja, greener och greener förresten… flaggorna står kort men inte klippt.

1 gillning

2 gillningar

Började lite knackigt med ett lite(?) pluggat läge på ettan.

Rätade upp skeppet med ett par birdies iaf, den här på femman och så en avslutande på sista för att vinna birdieligan.

1 gillning

Lika mycket som jag hoppas att ni hade det fantastiskt, lika lite är detta ett så stort ohh nooo, för mig.
Alltså, jag skulle kunna tänka mig att spela varje dag, men jag skulle aldrig komma på tanken under de förutsättningarna.

Tycker vintergolf är i stort sett lika roligt som spel på en riktig linksbana. Detta eftersom slump och tur har en rätt stor inverkan på spelet. Ibland studsar bollen 30 meter, ibland dör den omedelbart. Ingen vet.

1 gillning

För mig har det mer med att man måste ha så mkt skit på sig, att inte kunna svinga ordentligt. Då faller det lite för mig, att inte kunna svinga och prestera bra liksom.

1 gillning

Ja, det är bökigt att svinga påbylsad och inte skönt att frysa. Vintergolf är mer promenad med visst golfinslag. Men snart är säsongen här!

1 gillning

Då har du fel kläder på dig. Jag spelar i kyla men har inga problem att klä mig i tunna lager för att kunna röra mig obehindrat utan att frysa. Funktionskläder från golfsshopen fixar biffen.

jag har faktiskt ganska bra grejer, men jag tycker att alla dessa lager gör det “bylsigt” ändå. Hursomhelst, inväntar varmare tider/platser :wink:

3 gillningar

Jag brukar lira i regnrock ibland när det är sånt väder. Spela roll när man ändå är rätt usel.

Damn, det skulle aldrig hända.

Skulle jag vara någonstans där det finns en golfbana och jag inte har grejer med mig, då skulle jag aldrig hyra sunkiga grejer bara för att spela. Då tar jag hellre en wedge och en boll och tar en “promenad” hellre.
Men att lira i regn, då sätter jag på mig en bra regnjacka som jag kan svinga i, sen får man ta hanteringen av grejerna under vägen.