Är du riktigt jävla bra på nåt på golfbanan?

I mitt eget fall när det gäller spelet är svaret nej.

Men jag är rätt vass på att summera scorer när det ska räknas efter rundan. Det är nog mitt adelsmärke.

Har rätt ofta 2/3 räddat från bunker trots att jag är usel puttare. Är långt bättre än medelgolfaren från bunker. Vilket jag tror får vara måttstocken här. Att jämföra sig med plushcp eller proffs är lönlöst på ett forum.

För två år sen spenderade jag och McBerglund överlägset mest på Cava i krogen. Det va vi också bra på :joy:

Ps. Den som frågar varför jag fått öva mycket i bunker åker på en bogey Ds

2 gillningar

Är riktigt bra på att undvika HIO.

Från 360 graders koppsnurr till att ha träffat flaggstången två gånger på samma slag till att ha vunnit närmast hål där bara ett ovilligt grässtrå varit mellan bollen och hålet.

Bra vet jag inte men jag är jävligt noggrann med att kratta bunkrar.

1 gillning

Med lätta händer för bästa finish

Det jag har förbättrat mest på senare år är att hålla humöret uppe då det går dåligt på sociala rundor. I och för sig var det väldigt länge sen jag gjorde en bra 18-hålare så jag har fått mycket träning.

Jag är riktigt jävla bra på att laga andras nedslagsmärken.

2 gillningar

Skulle väl vara att hålla mig i spel. Sällan jag pliktar för Out eller vatten

Hänga på anläggningarna och dricka kaffe. Det är min paradgren.
Höga korta slag över bunker in på green. Onaturligt bra på det jämfört med allt annat som är rätt kasst.

2 gillningar

Jag har varit bra på scrambling. Det behövdes för att posta ronder strax över/under par med max 220 från tee och tråkigt järnspel.

Numera får jag ”skäll” över min puttning. I min värld är den medioker men tydligen blir kompisarna trötta på att jag inte ”missar något”.

Sen, dricka öl och fortfarande hålla bollen i spel är väl min bästa förmåga idag.

Egon

Tredjeputten brukar sitta mitt i👍

Hitta andra bollar än min egen i skogen.
Brukar komma ut med 2-3 andra bollar - men min egen är alltid spårlöst försvunnen…

Byt fokus. Tänk att du ska hitta 2-3 andra bollar. Då kanske du bara hittar din.

1 gillning

Hear hear!

Snabbt svar NEJ.
Jag är dock förbannat bra på att hålla ordning på mig själv, lagar alltid ordentligt, krattar bunkrar, inte sällan även efter andra som ska göra något om jag ligger på green, håller tempot och är inte sä jävla känslig, står man och småsnackar eller går omkring bryr jag mig inte.

Sen har jag blivit BÄTTRE på massa saker, och det som förbättrats mest är chippning och att hålla humöret på rätt sida gränsen.

Spela fort. 9 hål standardmässigt på 65 min, låt vara relativt kort bana.

ta en pilsner innan start :beers:

4 gillningar

Inte helt oäven på någon del. Men kanske bara bra på chippar och puttar.

2 gillningar