Hej,
Som rubriken lyder, vi har varit till Belek på golfresor flera gånger och tycker det är kanon där, men som situationen är just nu så känns det som ett rätt tveksamt resmål.
Vi är ute efter sol och bad, trevliga banor men behöver inte vara mästerskapsbanor.
Vi har också testat Albufeira i Portugal och banorna va väl ok, iallafall av 2 av 3, men hotellet Sau Rafael suits va rätt dåligt tyvärr.
Så vad har ni för förslag, om man inte har obegränsad budget? Annat ställe i Portugal med bättre boende? Marocko?
Det är väl också en fråga om när man vill åka och vad man förväntar sig för temperatur. En vårresa till tyskland eller polen med JA Travel kan jag rekommendera om du bara vill ha en billig uppstartsresa.
Det är faktiskt ett alternativ för vår/försommar, men till hösten, kanske början av Oktober, så är det lite längre söderut vi tittar på för en vecka med 5 rundor
Costa Navarino. Dyrt, men värt vartenda öre.
Annars Mallorca. Lindner eller nåt annat fint hotell och taxi till banorna (eller hotellets shuttle till Real Bendinat.
Kan vara lite riskabelt att åka dec-feb, men utöver denna tidsperiod så kan jag rekommendera Buenavista på norra Teneriffa varmt. Åker dit för andra gången i slutet av mars. Kolossalt rolig bana som har ett 5 plus-läge. Lägg där till ett jättebra hotell precis bredvid banan. Nackdelen? Buenavista är en pytteliten by helt utan puls. Hit åker man för att spela golf och äta god mat på hotellet (eller klubben) tillsammans, inte för att göra något annat. Spelledig dag? Helst inte. Men det är väl möjligtvis då man kan kosta på sig att ta en taxi till södra Teneriffa och göra något annat. Alternativt ligga vid poolen en hel dag och läsa en bok.
Agree. Riktigt kul Ballesteros-bana med flera rejäla höjdskillnader. Beach club med pool där man kan göra ett stopp innan man spelar de två-tre sista hålen. Bra gym också.
Tack, Costa Navarino har vi kollat på men känns som att det drar iväg lite kostnadsmässigt, iallafall om man vill unna sig lite gott från baren, och det vill man ju!
ska kolla upp Mallis och Buenavista
Buenavista ser väldigt trevligt ut, och lång säsong så inte så beroende på tidpunkt på året ju. Fråga- tips på researrangör dit?
Golfplaisir
Jag har spelat golf utomlands ~10 gånger, varav kanske 7 har varit med arrangör. Då har vi valt Golf Plaisir varje gång. Vi har varit nöjda från start och då har det varit svårt att motivera varför man ska ta någon annan. Även om de inte är felfria så är det ju ganska talande att de vinner utmärkelsen “Årets golfresearrangör” år efter år.
Har åkt budget till Spanien två gånger senaste tioårsperioden i samband med jul, verkligen budget, dels med Easton Golf till Valle del Este och dels med Golfplaisir till Villaitana utanför Benidorm. Båda var rätt ok banor, och rätt ok anläggningar men inget himlastormande. Till Valle del Este var det en rätt seg transfer och Villaitana ligger lite segt till och utsikten mot medelhavet som skulle vara strålande störs av Benidorm, de arkitekter som ratades då de byggde Rinkeby måste skickats dit. Värden på Villaitana, han är tränare. också var nog den goaste Jötteborjare jag stött på. Jag och polaren sa “Jjajjamänn” så ofta vi kunde på vägen hem(Polaren som sedan gick bort hastigt i cancer och jag saknar den killen så förbaskat!)
Belek har vad jag tror nästan “allt” jag önskar av golf med runtomkring.
Titanic Deluxe förra året, bägge banorna där,Paschas ena och ett återbesök på National.
I år drar reseledaren oss till västra Spanien. Är nöjd bara någon ordnar en resa och “kitten” följer med.
Har varit i Marocko, Agadir. Heeeelt ok, och vi var där på sportlovet och det var svinskönt golfväder.
Från en diktatur till en annan …
/Edit: En konstitutionell monarki förvisso, men i praktiken inte mycket till demokrati.
Var mina €€ landar är något som jag försöker beakta vad gäller mina resor men där finns ju gråzoner.
Kalkonien går bort.
UAE är tveksamt.
Marocko också något tveksamt.
True, det är ju lite Thailandvibbar.
Men att klassa det som UAE, turkiet eller i diktaturfacket är ju lite sisådär.
Många länder med en stor samhällsvariation är ju “demokratier” om man får uttrycka det som så.
Efter resan till Marocko 2017 bestämde jag mig för att aldrig mer åka till ett muslimskt land, det står fortfarande fast.
Skäl som du vill utveckla en aning här i forumet?
Strebern i passkontrollen som tjafsade med mig i tio minuter innan han släppte in mig, då var jag nybliven pensionär.
Shit alltså. Tips: åk inte till usa