Hitta en flaska Barbera som fick passa lite ost, skinkor och oliver nu när vi landat ute i Trundön!
Trundön, minsann! Nice!
Lax och färskpotatis,inte krångligare än så.
Sonen kom just hem från Stadium Camp och gick direkt och köpte sushi. Det serverades inte under lägret
Liknade gårdagens. Farsan bjöd på fläskpannkaka med lingonsylt.
Idag: Diplom-Is!
Som köpesglass skall smaka.
Är det vid severins?
Annars, hypen om den där pizzerian i Falkenberg (vet inte vad den heter) håller.
Egon
Jag ska ge ett omdöme om tre veckor. Vi hyr ett hus en liten bit därifrån då.
(finns det andra banor än Falkenbergs GK man bör spela?)
Den Hypade Pizzerian i Fbg, Lilla Napoli är nog faktiskt den sämsta pizzerian jag känner till här i närheten. Jag har varit där en gång och kommer aldrig någonsin att återvända. Tilläggas skall att jag älskar napoletansk pizza, men deras var helt kassa och servicen obefintlig. Deras inställning är att du skall bara vara tacksam att du ens får komma dit, förvänta dig inte att du har något att säga till om.
Capri I Halmstad ligger på gågatan mellan Norre Port och Stora torget.
Hojta när du är i närheten. Jag har ca 30 minuter till Falkenberg. Och Halmstads banor är inte så dumma.
Degen. Temperaturen i ugnen. Det ger ganska tunn botten och väljästa (luftiga) kanter. Kolla även Pizza Canotto
Kanske kan man också säga att klassisk Napo-pizza har lite enklare/tunnare toppings.
Åt en igår, I Jönköping. Det där med tunn botten hade de missat.
Egon
Har sett en del om Lilla Napoli på sociala medier. Det är väl klassiska hipsters/“sköna killar” som har den? Såna som “åkt runt och testat tusentals sorters mjöl” och är självutnämnda “nördar” som lever för sin pizza?
Mönstret är egentligen vanligare runt hamburgare. Eller har varit iaf. Det är samma sak egentligen. Man tar en rätt simpel maträtt och så skruvar man upp reglagen till 11…
Tunn botten är ett måste om jag ska äta pizza. Capri levererar alltid så det är förstahandsvalet. Annars kan man lika gärna äta varma mackor hemma.